رییس بهزیستی رودبار جنوب :


مفاد سندملی سالمندی اجرایی شود

مسئولین شهرستان رودبار جنوب در جلسه شورای سالمندی این شهرستان مسائل مربوط به این حوزه و همچنین اقدامات انجام شده را مورد نقد و بررسی قرار دادند .

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان مرتضی نمدادی رییس بهزیستی رودبار جنوب در این جلسه تخصصی که با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرماندار این شهرستان و جمعی از مسئولین محلی و اعضا این شورا برگزار گردید در سخنانی با تشریح خدمات وبرنامه‌های بهزیستی در حوزه سالمندان عنوان داشت: از آنجا که تکریم و احترام به قشر سالمند ریشه در فرهنگ وآداب کهن این سرزمین دارد لازم است تا تلاش شود که این سنت کهن و ارزشمند در تند باد دگرگونی گسترده ساختار اجتماعی و فرهنگی ، دستخوش تغیرات نشده و از جایگاه ارزشمند خود تنزل نکند.
او افزود: از آنجا که در شرایط کنونی جمعیت سالمند در حال افزایش قابل توجهی است، مجموعه بهزیستی بنا به مسئولیت‌های ذاتی خود در این راستا با تهیه و تدوین سند ملی سالمندی سعی در تلفیق مبنائی علمی با اصول اجرایی در این حوزه داشته است که توجه و مد نظر قرار دادن و اجرایی شدن مفاد این سند راهگشای بسیاری از تنگناهای موجود در حوزه سالمندان در حال و آینده خواهد بود.
معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری رودبار جنوب نیز در این نشست ضمن تقدیر از فعالیتهای ارزشمند بهزیستی در این حوزه وسایر حوزه‌های تخصصی اجتماعی طی سخنانی عنوان داشت: رشد جمعیت به سوی سالمندی به ویژه در شهرستان رودبار جنوب باعث شده که مسئله رشد سالمندی بعنوان یک پدیده اجتماعی مورد توجه همه مسئولین قرار گیرد.
او اذعان داشت : لازم است هر مجموعه اجرایی و برنامه ریز در این حوزه، به‌طور ویژه و در قالب آخرین متدهای علمی و اجرایی ورود پیدا کند. با توجه به رشد جمعیت سالمندی گسترش ظرفیت های بهداشتی و درمانی از ضروریات خدمت دهی موثر به این عزیزان می باشد.
در ادامه حضار به بحث وتبادل نظر پیرامون موضوعات مطرح شده و دستور کار جلسه پرداختند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112639
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.