سی و پنجمین جشنوراه تئاتر استان کرمان در سیرجان به پایان رسید


نمایش‌های “خانه‌های اجاره‌ای” و “کلاه شما قاضی” بیشترین جوایز را گرفتند

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان نیز پس از سه روز در سیرجان و در ایستگاه پایانی، آثار برگزیده خود را در قالب ۲ نمایش «خانه‌های اجاره‌ای» و «کلاه شما قاضی» طی مراسمی معرفی کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، جشنواره تئاتر استان کرمان از باسابقه‌ترین جشنواره‌های هنری استان محسوب می‌شود که به‌صورت منظم و مستمر طی سال‌ها در حال برگزاری است.

بسیاری از هنرمندان و اهالی تئاتر استان کرمان جشنواره تئاتر استان را ماحصل فعالیت خود در یک سال می‌دانند و هر سال استقبال خوبی از فراخوان و مراحل برگزاری جشنواره می‌شود.

امسال نیز سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر استان کرمان در سه بخش تئاتر صحنه‌ای، تئاتر بیرونی (خیابانی) و بخش نمایشنامه‌نویسی از ۲۶ آبان تا ۲۹ آبان در شهر سیرجان برگزار شد که ۱۲ گروه تئاتری استان به اجرای برنامه پرداختند.

مراسم اختتامیه این دوره جشنواره تئاتر استان کرمان شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان، پیشکسوتان، هنرمندان عرصه تئاتر و علاقه‌مندان به این هنر فاخر، در محل سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیرجان برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آیین گفت: بنابر آمار اعلام شده، این دوره از جشنواره شاهد اعلام آمادگی ۵۰ نمایش شامل ۳۳ نمایش خیابانی و ۱۸ نمایش صحنه‌ای بود که در نهایت ۱۲ اثر به انتخاب داوران به مرحلهٔ آخر راه یافت.
محسن روحی جشنواره امسال را موفق‌تر از سال‌های پیشین اعلام کرد و گفت: جشنواره متمرکز هدف والاتری دارد و قرار است بیشتر از آنکه رقابت باشد، محلی برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها و اطلاعات باشد که از این لحاظ جشنواره سی و پنجم به اهداف خود رسید.
فرماندار سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان هم برگزاری جشنواره تئاتر را تجربه موفقی برای استان و سیرجان دانست.

اما با اعلام هیئت داوران سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان نمایش‌های “خانه‌های اجاره‌ای” به کارگردانی مازیار رفعتی و “کلاه شما قاضی” به کارگردانی محسن میرزایی موفق شدند با کسب مهم‌ترین جوایز جشنواره موفق‌ترین اجراهای این دوره از جشنواره تئاتر استان نام بگیرند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111293
2 نظرات
  1. الهام می گوید

    سلام خبرهای عالی دریافت کردیم

  2. الهام می گوید

    سلام، تشکر می کنم از همه زحمت کشان در این حوزه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.