پیام‌ تسلیت محمّــــدجواد فـــدائی، به مناسبت درگذشت مرحومه راضیۀ خنجری، دانشجوی رشتۀ حقوق دانشگاه شهید باهنر کرمان:

در پی درگذشتِ مرحومه راضیۀ خنجری، دانشجوی رشتۀ حقوق دانشگاه شهید باهنر کرمان و فرزند آزاده سرافراز حاج حبیب الله خنجری فرماندار اسبق زرند، محمـّــدجـواد فــــدائی، استاد دانشگاه و استاندار اسبق کرمان در پیام تسلیتی، مرگ را استعلای حیات و تاریخ آن را تاریخی مقدّس و رازناک ارزیابی نمود و مرگ فرزند را وجهی از آزمون الهی دانست. متن پیام ایشان بدین شرح است:

هوالحیّ

«الذی خلق الموت و الحیاة لیبلوکم ایّکم أحسن عملاً»(سورۀ ملک: 67)

«همه کارهای جهان را در است

مگر مرگ کان را دری دیگر است»

مرگ استعلای حیات و تاریخ مرگ، تاریخی مقدّس و رازناک است که هنوز مفسّران به همۀ زوایای تاریک آن پی‌نبرده‌اند. وجهی از مرگ قرارگرفتن بازماندگان در برابر آزمون الهی است. باورمندم که حاج حبیب الله خنجری، فرزند متشرّع و با تقوای زرند، از پس هشت سال آزادگی در زندان‌های مخوف عراق، سال‌ها دین‌باوری و دین‌داری به دور از ریا و بعد از تحمّل مصائب بزرگی نظیر عروج همرزمان عرشیِ خود و نیز عمری خدمت به خلق، که عین عبادت است، در طی مسیر قرب الهی در برابر آزمون سخت دیگری قرار گرفته است.
خبر مؤلمۀ آسمانی‌شدن فرزند ایشان- فقیدۀ سعیده، مرحومه راضیۀ خنجری- موجب تأسّف و تألّم فراوان گردید.
اگرچه فرزندان شکوفه‌های حیات و ثمرات قلب و پاره‌های تن هستند امّا «تدمع العین و یحزن القلب» پیامبر اکرم (ص) در مرگ فرزندش ابراهیم، سیرهٔ حسینی در شهادت فرزندان عزیزش و نیز رفتار امّ عقیل در مرگ فرزند، قطعاً همراه با تسلیم در برابر مشیّت الهی بوده است. اینجانب این مصیبت حزن‌انگیز را به برادر ارجمند و آزاده‌ام حاج حبیب‌الله خنجری و خانوادۀ داغدار ایشان تسلیت عرض نموده و برایشان از بارگاه الهی صبر جزیل و برای آن عزیز آسمانی علوّ درجات را مسألت دارم.

والسلام علی عباد الله الصالحین

محمّــــدجواد فـــدائی

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114110
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.