اعلام آمار فرزندخواندگی در کشور


کرمان رتبه چهارم فرزندخواندگی در کشور را دارد

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۳۰۰ خانواده سال گذشته از طریق فرزندخواندگی یا حکم امین موقت صاحب فرزند شدند.

به گزارش کرمان‌نو، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بالاترین میزان فرزندخواندگی به تفکیک استانی افزود: بیشترین میزان فرزندخواندگی به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان انجام شده است و کرمان، مازندران و فارس استان‌های بعدی در این زمینه هستند که بیش از ۱۰۰ کودک به فرزندخواندگی واگذار شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳۰۰ خانواده از طریق فرزندخواندگی یا حکم امین موقت صاحب فرزند شدند، اظهار کرد: میزان فرزندخواندگی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود ۵ درصدی همراه بوده است.
سعید بابایی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۳۰۰ خانواده از طریق فرزندخواندگی یا حکم امین موقت صاحب فرزند شدند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۰۷۵ خانواده بدون فرزند (اولویت اول)، ۴۶ بانوی مجرد (اولویت دوم) و مابقی خانواده‌های دارای فرزند (اولویت سوم) بوده‌اند. میزان فرزندخواندگی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود ۵ درصدی همراه بوده است.به گفته مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، در سال گذشته بیش از ۲۰۰ کودک نیازمند درمان به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌ها واگذار شده‌اند.
بابایی با بیان اینکه بزرگترین چالش در مسیر فرزندخواندگی تعداد بالای متقاضیان نسبت به تعداد کودکان قابل واگذاری برای فرزندخواندگی است، خاطرنشان کرد: علت این موضوع این است که کودکانی قابل واگذاری به فرزندخواندگی هستند که بی‌سرپرست یا بدسرپرست، سلب حضانت شده باشند. همه متقاضیان همچنان متقاضی کودکان زیر ۵سال و دارای سلامت هستند در صورتی که امکان واگذاری بیش از ۱۰۰۰ کودک و نوجوان بالای ۵ سال (دارای سلامت) یا زیر ۵ سال نیازمند درمان به فرزندخواندگی وجود دارد، این درحالیست که همچون گذشته متقاضیانی که برای فرزندپذیری این کودکان اعلام آمادگی کنند از نوبت خارج شده و در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104255
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.