دادستان خبر داد:


کشف ۱۴۰ سکه مشکوک به عتیقه در زرند

دادستان زرند گفت: با کشف ۱۴۰ سکه مشکوک به عتیقه از سوی پلیس راه‌آهن زرند، متهم تا تعیین تکلیف در خصوص اصالت سکه‌ها تحت بازداشت خواهد بود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، رضا یعقوبی دادستان زرند شامگاه ۲۰ آذرماه در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس راه‌آهن زرند با مشکوک شدن به یک مسافر ضمن انجام بازرسی تعداد ۱۴۰ قطعه سکه از او کشف کرده و با هماهنگی قضایی تا اعلام نظر قطعی کارشناسان خبره اداره میراث فرهنگی در خصوص اصالت سکه‌ها و نیز تکمیل تحقیقات، متهم تحویل بازداشتگاه شده است.

او با اشاره به اظهارات اولیه متهم مبنی بر عدم اطلاع از جرم بودن حمل، خرید و فروش اجناس تاریخی، تصریح کرد: با اینکه در حال حاضر اصالت این سکه‌ها تائید نشده، اما مطابق قانون حتی در صورتی که این سکه‌ها تقلبی بوده و جعل شده باشند، باز هم مجازات‌های سختی در انتظار مجرمان است.

دادستان زرند با اشاره به فعالیت‌های غیر قانونی قاچاقچیان اشیا و آثار تاریخی، گفت: علیرغم اطلاع‌رسانی گسترده، همچنان برخی افراد برای کسب ثروت بادآورده، در دام سودجویان قرار می‌گیرند که این موضوع با توجه به تبعاتی که برای آنها دارد باعث از دست رفتن سرمایه آن‌ها می‌شود.

او تاکید کرد: شهروندان بایستی آگاهی داشته باشند که کلاهبرداران برای وسوسه کردن افراد با ارسال پیامک‌هایی مبنی بر نیاز مبرم مالی سکه‌های عتیقه خود را به فروش می‌رسانند که این موضوع در واقع دامی برای سواستفاده از سادگی افراد و فروش سکه‌های تقلبی به آنها است.

یعقوبی با اشاره به آنکه در ماه گذشته نیز محموله آثار تقلبی با هوشیاری ماموران انتظامی در زرند کشف شده، افزود: این موضوع نشان از تحرکات کلاهبرداران دارد و همانگونه که پیش از این هم عنوان شده، شهروندان ضمن هوشیاری، برای کمک به خود و دیگران و در واقع جهت جلوگیری از کلاهبرداری سودجویان در صورت مشاهده اینگونه پیامک‌ها، موضوع را به دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی اعلام نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112270
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.