مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان


۱۵۲ نفر بدهکار مهریه و نفقه در زندان هستند

موسوی قوام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۴۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، گفت: از این تعداد ۱۸۲نفر بدهکار مالی،۱۵۲ نفر بدهکار مهریه و نفقه و مابقی بدهکار دیه و حوادث ناشی از کار هستند.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۵زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های این استان آزاد شده اند.

سید حجت الله موسوی قوام، با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۵ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های این استان با مبلغ حدود ۲۱ میلیاردو۳۹۶ میلیون تومان آزاد شده اند، گفت: از این مبلغ بیشترین کمک از محل کمک‌های مردمی و خیرین و ستاد دیه استان بوده است.

او افزود: مابقی این مبلغ برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از محل کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت، ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی بوده است.

وی با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کمترین مربوط به زندان شهربابک است؛ بیان کرد: زندان کرمان با ۱۶۹ مددجو و شهربابک با ۵ نفر کمترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیر عمد است.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر۳۴۰زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، گفت: برای آزادی این تعداد ۳۵ میلیارد تومان نیاز است تا به آغوش گرم خانواده برگردند.

موسوی قوام افزود: از این تعداد زندانی جرایم حدود ۴۳ نفر ورودی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هستند و و مابقی ورودی امسال است که ستاد دیه تلاش برای آزادی زندانیان سال‌های قبل دارد.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان بیان داشت: طی برنامه ریزی صورت گرفته با ستاد دیه استان و هماهنگی لازم با مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان‌ها، جشن گلریزان در تمامی شهرستان‌های استان (۲۳ جشن گلریزان) داریم که حدود ۳۰ میلیاردو ۶۰۴ میلیون تومان تعهد خیرین بوده و تاکنون ۸۰ درصد آن وصول شده است که این مبلغ وصولی افزایش داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113143
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.