در ۱۱ماهه امسال رخ داد؛


۲۴۸ نفر در معابر درون‌شهری استان کرمان جان باختند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان این مطلب که ۵۷ درصد علل تصادفات عامل انسانی است، گفت: در ۱۱ماهه امسال ۹۱۷ نفر در جاده‌های برون‌شهری، ۹۹ نفر در محورهای روستایی و ۲۴۸ نفر در معابر درون‌شهری استان کرمان جان باخته‌اند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان صبح امروز ۲۲ اسفندماه در جلسه ستاد راهبردی کاهش تصادفات استان کرمان با اشاره به تشدید کنترل پلیس و برخورد با رانندگان متخلف بدون اغماض، اظهار کرد: استفاده از تمام امکانات موجود به‌منظور اصلاح نقاط پرحادثه با اولویت اقدام‌های کم‌هزینه و زودبازده یکی از طرح‌های کاهش تصادفات است که در سال گذشته اقداماتی در این زمینه صورت گرفت و میزان تصادفات کاهش یافت و این طرح امسال هم دنبال می‌شود.

سید مصطفی آیت‌اللهی‌موسوی حضور نیروهای هلال‌احمر و پلیس در نقاط حادثه‌خیز، آماده‌باش شهرداری‌ها و واحدهای آتش‌نشانی‌ها، اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع شرایط جوی در محورهای مواصلاتی، ارسال پیامک تهیه شده توسط کارگروه ترویج فرهنگ ترافیک، استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج به‌عنوان همیاران پلیس، آماده‌باش کامل مراکز درمانی و حضور پزشکان و توقف عملیات عمرانی استان را از دیگر طرح‌های کاهش تصادفات برشمرد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به آمار مقایسه‌ای تلفات سوانح رانندگی استان کرمان در ۱۱ ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: بر اساس گزارش پزشکی قانونی در سال ۱۴۰۱ در این بازه زمانی در استان کرمان یک هزار و ۱۷۱ نفر و امسال یک هزار و ۲۶۴ نفر در حوادث رانندگی جان باختند.

 موسوی با بیان این مطلب که ۵۷ درصد علل تصادفات عامل انسانی است، ادامه داد: در ۱۱ماهه امسال ۹۱۷ نفر در جاده‌های برون‌شهری، ۹۹ نفر در محورهای روستایی و ۲۴۸ نفر در معابر درون‌شهری استان جان باخته‌اند.

 او با بیان این مطلب که استان کرمان در زمینه تلفات جاده‌ای در رتبه نهم کشوری قرار دارد، در ادامه با اشاره به مقایسه آمار جان‌باختگان سوانح رانندگی در سطح کشور و استان کرمان (طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۰ماهه امسال) تصریح کرد: در این بازه زمانی تردد کشور یک درصد رشد داشته اما ۵.۸ درصد رشد تلفات دارد و استان کرمان در همین مدت‌زمان ۲۱ رشد تردد دارد و رشد تلفات آن ۷.۹ درصد است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116224
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.