مدیرکل راهداری استان خبر داد؛


شناسایی بیش از ۶۰۰ راننده متخلف ناوگان اتوبوسی و سواری عمومی در کرمان

مدیرکل راهداری استان کرمان گفت: ۶۱۵ متخلف ناوگان اتوبوسی و سواری عمومی شناسایی شده که نیاز است به دلیل تعداد زیاد تخلف این رانندگان با این افراد برخورد قضایی شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، احسان عراقی‌زاده صبح امروز جلسه ستاد راهبری کاهش تصادفات استان کرمان گفت: کارگروه‌های ذیل کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمان ۴ کارگروه است که جلسات منظمی برگزار می‌کنند و تصمیمات خوب و تخصصی در آن گرفته شده است.

 او با بیان اینکه امسال سفرهای نوروزی با ماه مبارک رمضان هم‌زمان شده است که ترکیب جدیدی از نحوه سفر در ساعات مختلف شبانه‌روز را داریم، گفت: نصب نرم‌افزار سپهتن بر روی اتوبوس‌ها مجدداً راه‌اندازی شده و رفتار رانندگان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شمال استان کرمان با اشاره به اینکه کشیک نوروزی در ترمینال گذاشته شده و یک موکب خدمت‌رسانی فرهنگی مذهبی و توزیع چای صلواتی در ترمینال راه‌اندازی شده است، افزود: ورودی شهرهای بزرگ اهمیت زیادی دارد و مقرر شده در حدود ۳۰ کیلومتری شهرها کنترل و نظارت‌ها بیشتر شود.

 او با بیان اینکه ۴۷ مجتمع بین‌راهی خدمات رفاهی در سطح جاده‌های استان کرمان داریم، ادامه داد: شست‌وشو و نصب تابلوها و علائم و خط‌کشی جاده‌ها تا جایی که اعتبار بوده، انجام شده است.

 عراقی‌زاده با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹ نقطه حادثه‌خیز در شمال استان کرمان اصلاح شده است، گفت: تعهد ما رفع ۱۲ نقطه حادثه‌خیز بوده است که اصلاح سه‌نقطه دیگر هم در حال انجام است.

 او با بیان اینکه نقطه حادثه‌خیز دهبکری و اسکر اهمیت زیادی دارد، افزود: رفع نقطه حادثه‌خیز دهبکری از ۲۲ سال پیش آغاز شده و طرح اجرای آن مجدداً بازنگری شده است؛ ۷۰ میلیارد تومان قرارداد این پروژه است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شمال استان کرمان با اشاره به اینکه ۶۱۵ متخلف ناوگان اتوبوسی و سواری عمومی در دی‌ماه و بهمن‌ماه شناسایی شده است که نیاز است با این افراد برخورد قضایی شود و تعداد تخلف این رانندگان زیاد است، گفت: یکسری تولید محتوای آموزشی موشن‌گرافیک تهیه شده که در فضای مجازی منتشر می‌شود.

 در این جلسه مجتبی محمودی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان نیز با بیان اینکه سال گذشته در ایام نوروز، ۶۰ درصد کاهش تصادفات داشتیم، اظهار داشت: امسال تمام تلاش خود را می‌کنیم که این عدد حفظ شود.

 او با اشاره به اینکه در ۱۱ماهه امسال تعداد تلفات جاده‌ای در جنوب استان کرمان ۱۵ درصد افزایش و ترددها حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است، گفت: بخش زیادی از تصادفات در جنوب استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع بیگانه است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه ۳ هزار و ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های جنوب استان کرمان طی امسال خط‌کشی شده و ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های جنوب روکش آسفالت شده است، افزود: ۵۰ مدرسه که در حاشیه راه‌های جنوب استان کرمان مستقر بوده، ایمن‌سازی شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116220
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.