گلایه فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از تاریکی معابر و پارک‌های شهر؛


 بسیاری از جرائم از جمله سرقت و خفت‌گیری در نقاط تاریک رخ می‌دهد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به تاریکی معابر و پارک‌های شهر کرمان، گفت: بسیاری از جرائم از جمله سرقت، خفت‌گیری و… در نقاط تاریک رخ می‌دهد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا،‌ فرمانده انتظامی شهرستان امروز ۲۳ آبان‌ماه در نشست خبری با گرامیداشت یاد شهدای غزه اظهار کرد: امنیت جمهوری اسلامی را مدیون شهدا و نیروهای نظامی و صبوری خانواده‌هایشان هستیم.

او با اشاره به اینکه ۴۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر وسعت شهرستان کرمان است، افزود: در پهناورترین مرکز استان خدمت می‌کنیم و امنیت با تلاش همه همکاران و خدمت شبانه‌روزی آنها محقق شده است.

 پورامینایی بیان کرد: احساس امنیت از امنیت مهم‌تر است و همه در امنیت سهم دارند تا بتوانیم امنیت پایدار داشته باشیم.

 فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان اینکه سرقت بیشترین سهم را با ۵۰ درصد پرونده‌ها در جرائم شهرستان دارد، گفت: ۲۷ دستگاه در پیشگیری از این جرم نقش و وظیفه دارند و یکی از آنها رسانه است و همه باید پای‌کار بیایند.

او اظهار کرد: بسیاری از موضوعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد به موضوع امنیتی تبدیل می‌شود که اگر نهادهای مختلف وظیفه خود را به‌درستی انجام ندهند، سرریز مشکلات به حوزه پلیس می‌آید.

 پورامینایی با اشاره به مشکلات و فراوانی جرائم در حاشیه شهر، اتباع، اعتیاد و… بیان کرد: اقدامات خوبی در حاشیه شهر کرمان در حال انجام است و دو کلانتری در دونقطه در دست‌ساخت است.

او تصریح کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و… توانستیم سرقت‌های خرد را در سال جاری در شهرستان کرمان کنترل کنیم و امسال فقط چهار درصد افزایش این جرم را داشتیم و هم چنین سرقت‌های مهم کاهش داشته است.

 فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به این که ۱۲۳ طرح انتظامی از ابتدای امسال در سطح شهرستان اجرا شده، گفت: این طرح‌ها شامل سلاح و مهمات غیرمجاز، دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر، معتادان متجاهر و… است.

او با بیان اینکه تعداد کارگاه‌های ضایعاتی شهرستان کرمان از تهران بیشتر است، افزود: سال قبل ۹۳۰ کارگاه بود که تعدادی از آنها پلمب شد و اکنون ۴۴۷ مورد است. ضمن اینکه تأکید داریم این کارگاه‌ها تجمیع شوند.

 پورامینایی گفت: مشکلی که در کرمان داریم، سرقت سیم برق است که امسال ۴۰ درصد کاهش را شاهد هستیم، زیرا همکاران ما شیفت‌بندی شده و برای جلوگیری از سرقت تلاش می‌کنند و متأسفانه از سوی دیگر کارگاه‌های ذوب سیم مس در کرمان زیاد و دسترسی به آن آسان است.

 او در ادامه با اشاره به تاریکی معابر و پارک‌های شهر کرمان، گفت: بسیاری از جرائم از جمله سرقت، خفت‌گیری و… در نقاط تاریک رخ می‌دهد.

 فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به افزایش سرقت قطعات خودرو بیان کرد: نبود پارکینگ در مناطق شلوغ مشکل مهمی است که در این زمینه اثرگذار است.

 او با اشاره به افزایش ۹۰ درصدی کشفیات سلاح و مهمات غیرمجاز در سال جاری در شهرستان کرمان گفت: رشد ۸۸ درصدی در کشف سوخت قاچاق را نیز شاهد هستیم که ۳۳۰ هزار لیتر سوخت از خودروهای شوتی کشف شده و برخورد با این موضوع در دستور کار است.

 پورامینایی تصریح کرد: متأسفانه در برخورد با خودروهای شوتی و… به دلیل عدم اجرای قانون و بازدارندگی، شاهد تکرار جرم هستیم.

 او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امسال ۲۹۱۱ معتاد متجاهر را تحویل کمپ دادیم، گفت: ما توانایی جمع‌آوری این افراد را در یک روز داریم؛ اما ظرفیت نگهداری وجود ندارد و موضوع مهم‌تر، مشکل اشتغال بهبودیافتگان است.

 فرمانده انتظامی شهرستان کرمان اظهار کرد: مدت موردنیاز برای بهبودی فرد معتاد دو تا سه ماه است و اکنون به‌خاطر کمبود جا بعد از ۲۰ روز فرد از کمپ ترخیص می‌شود تا فرد جدید پذیرش شود.

 او در ادامه با بیان اینکه تلفات تصادفات رانندگی شهر کرمان در سال جاری ۱۰ درصد کاهش‌یافته، افزود: اما عدد خوب نیست زیرا ۶۹ نفر جان خود را ازدست‌داده‌اند و عمدتاً موتورسواران هستند؛ باید روی فرهنگ ترافیک خیلی کار کنیم و در سال جاری در جاده‌های شهرستان ۳۹ درصد فوتی افزایش داشتیم.

 پورامینایی با اشاره به اینکه ۴۶۱۱ خودروی متخلف از ابتدای امسال در شهرستان کرمان توقیف شده، افزود: در روز شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی، سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بین میدان شهدا تا گلزار تردد داشتند که با همکاری نیروی انتظامی این جمعیت مدیریت شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سرقت و نزاع دو جرم اول شهرستان هستند، گفت: ۳۱ درصد سرقت شهر کرمان توسط اتباع صورت می‌گیرد و به دلیل نبود بانک اطلاعاتی، دستگیری آنها سخت‌تر است.

 او با اشاره به سهم ۴۶ درصدی اتباع افغانستانی در تصادفات شهرستان کرمان، در ادامه گفت: برای پایش تصویری بودجه خوبی در سال جاری به شهرداری اختصاص‌یافته اما کار به‌کندی پیش می‌رود و نسبت به استان‌های هم‌جوار عقب هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110999
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.