افزایش سفرها؛ صدای پای موج چهارم کرونا

هشدارها در خصوص احتمال بروز موج چهارم کرونا درحالیست که آمارها نشان از افزایش تردد خودرویی در روزهای گذشته دارد.

در سه هفته اخیر آمار کرونا در کرمان نزولی بوده و اکنون ثابت مانده است و طبق اعلام وزارت بهداشت ۱۲ شهرستان استان به رنگ آبی و ۱۱ شهر دیگر زرد هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص ثابت ماندن روند مبتلایان به کرونا ابراز نگرانی می‌کند و معتقد است این روند شکننده است.

مهدی شفیعی می‌گوید متأسفانه مسافرت‌هایی طی روزهای اخیر صورت گرفت و هم استانی‌ها به جنوب کشور سفر کردند که می‌تواند منجر به بازگشت موج بعدی بیماری شود.

در همین حال آمارهای نیروی انتظامی در خصوص جریمه‌های کرونایی بر نگرانی‌های علوم پزشکی می‌افزاید چراکه در این گزارش آمده میزان تردد های خودرویی در دو روز گذشته نسبت به سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

همچنین طی این مدت بیش از ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو جریمه کرونایی شدند.

اگرچه با تعطیلی روز یکشنبه انتظار می‌رفت برای جلوگیری از سفرها محدودیت‌های بیشتر اعمال شود اما نشد و سفرها به مناطق سیاحتی افزایش یافت تا جایی که گفته شد شهرهای قشم و کیش ظرفیت پذیرش مسافر را ندارند.

براساس گزارشی که اداره کل راهداری کرمان اعلام کرد در استان هم افزایش تردد خودرویی بین شهری در روزهای ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه به نسبت مدت مشابه هفته قبل را شاهد بودیم.

در این گزارش آمده میزان تردد از ورودی استان از سمت شهرستان انار در پنجشنبه ۱۸ دی ماه ۷۴۲۶ مورد بوده است که در روز ۲۵ دی ماه به ۹۰۳۸ مورد رسیده است.

به عبارت دیگر تردد مسیر مهریز به انار در روز پنجشنبه ۲۶ دی به نسبت مشابه هفته قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

همچنین در روز جمعه نیز آمار تردد از مسیر انار به مهریز از ۶۸۷۴ مورد به ۶۹۳۱ تردد افزایش داشته است.

با این حال احتمال می‌رود در دو هفته آینده روند آمار کرونا با شیب افزایشی مواجه شود.

این آمارها درحالیست که تجربه چنین اتفاقی را در فروردین‌ماه ۹۹ با افزایش سفرها شاهد بودیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62566
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.