تشدید نگرانی از موج جدید کرونا در کشور| ملاک رنگ‌بندی شهرها چیست؟

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی نسبت به موج جدید بیماری کرونا در کشور ابراز نگرانی کرد و ملاک رنگ‌بندی شهرها را توضیح داد.

به گفته دکتر ایرج حریرپی ملاک رنگ‌بندی شهر‌ها از نظر کرونا این است که اگر هر شهری کمتر از ۲ بستری روزانه در هر ۱۰۰ هزار نفر داشته باشد؛ آبی، اگر روزانه ۲ تا ۴ بستری در هر ۱۰۰ هزار نفر داشته باشد؛ زرد، ۴ تا ۶ بستری روزانه؛ نارنجی و اگر شهری روزانه بیشتر از ۶ بستری در هر ۱۰۰ هزار نفر داشته باشد؛ قرمز است.

او با اشاره به این که هنوز نتایج سفر‌های نوروزی از نظر میزان افزایش ابتلا به بیماری کرونا، آشکار نشده است، گفت: افزایش کنونی ابتلا به این بیماری؛ نتیجه افزایش تردد‌های خرید شب عید در آخر اسفند است.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه اکنون ۶۷ شهر کشورمان نارنجی یا قرمز هستند، ادامه داد: این شهر‌ها حدود ۳۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

حریرپی هشدار داد: نتایج سفر‌های نوروزی از نظر میزان افزایش بیماران سرپایی ناشی از کرونا؛ اواخر این هفته و از نظر میزان بستری تا دو هفته دیگر آشکار می‌شود.

او گفت: بر اساس پیش بینی وزارت بهداشت، افزایش به شدت قابل توجهی را از نظر تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در انتهای فروردین در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده خواهیم داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67246
1 نظر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.