تیم‌های نظارتی کرونا و جاماندن کرمان| معاون علوم پزشکی: برخی دانشگاه‌های استان آمارسازی می‌کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید آمار تیم نظارتی این دانشگاه براساس استانداردهاست و مانند برخی دانشگاه‌ها حاضر به آمارسازی نیستیم.

این اظهارات دکتر طباطبایی در واکنش به خبری است که «کرمان‌نو» درباره اظهارات مطرح شده در ستاد کرونای شهرستان کرمان منتشر کرده بود.

در این جلسه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از کاهش آمار ابتلا و فوت بر اثر کرونا در استان خبر داده بود اما در واکنش به اینکه شهرستان کرمان از نظر آمار کرونا اوضاع خوبی ندارد، گفته بود که برای این شهرستان آمار را نمی‌توان ملاک و معیار سنجش قرار داد زیرا شهرستان کرمان، هم مرکز استان است و هم از جمعیت و پراکندگی بالایی برخوردار است.

این اظهارنظر رشیدی‌نژاد حکایت از این داشت که وقتی آمار به نفع مسوولان باشد، از آن استفاده می‌کنند اما در صورتی که به نفع آن‌ها نباشد، به آمار استناد نمی‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان اما گزاره بالا را قبول ندارد.

طباطبایی می‌گوید در این نشست آمار گنگ مطرح شد و آمار گفته شده مربوط به تیم‌های نظارتی بوده است.

به گفته او برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در این زمینه آمارسازی کرده‌اند.

سید وحید احمدی طباطبایی اضافه می‌کند طبق استاندارد باید  تعداد تیم نظارتی به اندازه مراکز جامع سلامت باشد.

به گفته او تیم نظارتی متشکل از یک کارشناس بهداشت محیط یا حرفه ای و  ۴ تا ۵ نفر از اعضای بسیج، هلال احمر و نیروهای مردم نهاد دارای تفاهم نامه است.

او افزود: در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تیم نظارتی چند برابر کرمان است اما تعداد بازدید و پلمب یک دهم کرمان هم نیست.

برخی ها دارند آمارسازی می کنند، آمار ملاک است اما آمار صحیح.

طباطبایی تصریح کرد: ما به آمارها دسترسی داریم و می‌دانیم آماری که برخی دانشگاه‌های استان به وزارت‌خانه اعلام کرده‌اند، با آمار اعلام شده در راستای طرح شهید سلیمانی، متفاوت است.

در ادامه آمار تعداد تیم‌های نظارتی و اعضای آن به تفکیک حوزه‌های علوم پزشکی استان آمده است.

WhatsApp Image 2021 01 05 at 9.59.12 AM WhatsApp Image 2021 01 05 at 9.59.10 AM

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61709
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.