نخستین محموله واکسن کرونا فردا وارد کشور می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از انتقال نخستین محموله از واکسن‌های کرونا به کشور، از مبدا روسیه در روز پنجشنبه (١٦ بهمن‌ماه) خبر داد.

محمدحسن ذبیح‌بخش می‌گوید هواپیمایی ماهان واردات نخستین محموله واکسن‌های کرونا به کشور را برعهده دارد.

به گفته او پرواز شرکت هواپیمایی ماهان روز پنجشنبه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به زمین می‌نشیند و واکسن‌ها تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود، این پرواز از مبدا روسیه حدود ٤ ساعت به طول خواهد انجامید و همه تمهیدات لازم برای لجستیک این واکسن ها اندیشیده شده و فراهم است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی تأکید کرد: وزارت راه بر موضوع حمل این واکسن ها نظارت دارد و از مقدار خریداری شده بی اطلاع است.

پیش از این کیانوش جهانپور مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو گفته بود بر اساس اعلام رسمی کشور روسیه ورود اولین محموله واکسن روسی اسپوتنیک در تاریخ شانزدهم بهمن به کشور آغاز می‌شود و محموله‌های بعدی نیز به تدریج وارد کشور خواهد شد.

به گفته او این احتمال وجود دارد که واکسیناسیون ظرف هفته‌های بعد توسط انواع واکسن‌های دیگر که به تایید رسیده انجام شود.

جهانپور می‌گوید این واکسیناسیون بر اساس دستور العملی است که شورای اخلاق پزشکی آن را تایید کرده و با الویت گروه‌های در معرض خطر و پر خطر در کشور انجام می‌شود.

وزیر بهداشت هم در سفر به کرمان گفته بود واکسنی وارد کشور می‌شود که فاز آزمایش بالینی و گواهی مصرف اضطراری را بگیرد و در پنج یا شش کشور دنیا خریده، ثبت و مصرف آن شروع شده باشد.

هشدار وزیر بهداشت نسبت به خیز دوباره کرونا| واکسنی وارد می‌شود که گواهی مصرف اضطراری بگیرد

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63869
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.