هشدار وزیر بهداشت نسبت به خیز دوباره کرونا| واکسنی وارد می‌شود که گواهی مصرف اضطراری بگیرد

وزیر بهداشت ضمن هشدار نسبت به موج جدید کرونا گفت: واکسنی وارد کشور می‌شود که فاز آزمایش بالینی و گواهی مصرف اضطراری را بگیرد و در پنج یا شش کشور دنیا خریده، ثبت و مصرف آن شروع شده باشد.

وزیر بهداشت روز یکشنبه در جلسه ستاد منطقه ای مقابله با کرونا در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید گفت: خیز کرونا بر اساس آمار و اطلاعات در همه کشورهای همسایه مشاهده می‌شود. دکتر نمکی ادامه داد: علیرغم این که تمام حواسمان را جمع کرده ایم، این نگرانی وجود دارد عادی پنداری و بی توجهی‌ها ما را درگیر خیز چهارم بیماری بکند. او هشدار داد این خیز اگر به وجود آید ارتفاعی بالاتر و سرعت انتشار بیشتر خواهد داشت.

این در حالی است که روز گذشته دکتر حسین صافی زاده قائم مقام ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان از صعودی شدن شیب شیوع کرونا در استان کرمان خبر داده بود. او نموداری را از میانگین موارد بستری مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا ارائه کرد که حکایت از افزایش دوباره شیوع این بیماری دارد.

وزیر بهداشت در جلسه ستاد منطقه‌ای مقابله با کرونا در رابطه با واکسن کرونا گفت: واکسنی که در انتقال دانش فنی با کوبا می‌سازیم در آینده نزدیک ساخته و به تمام کشور ارسال می‌شود. در مجموعه برکت اتفاق بزرگی رقم خورد که با ویروس جهش یافته مقابله کردیم.

او ادامه داد: تا قبل از اینکه واکسن در تولید داخل پاسخگوی نیازمندی‌ها باشد مجبوریم برای گروه‌های آسیب پذیر واکسن وارد کنیم. اجازه ندادیم واکسن هیچ کشوری بر روی مردم ما تست شود. شانزده میلیون و هشتصد دوز واکسن در قالب کواکس پیش خرید کردیم و پول آن پرداخته شده و در آن سبد کشورهای زیادی که خود واکسن می سازند هستند .

نمکی گفت: واکسنی وارد کشور می‌شود که فاز آزمایش بالینی و گواهی مصرف اضطراری را بگیرد و  در پنج یا شش کشور دنیا خریده، ثبت و مصرف آن شروع شده باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63651
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.