کمیت و کیفیت پایین سرانه فضای سبز کرمان


شهردار کرمان از مشکلات جدی فضای سبز این شهر خبر داد

شهردار کرمان گفت: در غرب کرمان مشکل جدی فضای سبز داریم؛ آب در غرب کرمان شور است و عمق چاه‌های شهرداری در غرب شهر به ۲۵۰ متر رسیده است.

به گزارش کرمان نو در نشست عمومی شورای شهر دوشنبه ۳۱ امرداد باز هم موضوع فضای سبز کرمان مطرح شد.
فتح‌الله مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان با انتقاد دوباره از وضعیت سرانه فضای سبز در کرمان گفت: میانگین نیاز هر نفر به فضای سبز ۱۵ متر است اما در کرمان این عدد حدود ۹ متر است یعنی ۶ متر کمبود سرانه فضای سبز داریم.
محمدرضا کمساری در این خصوص با اصلاح حرف مویدی گفت: البته اگر کمربند سبز و جنگل قائم را جز سرانه فضای سبز حساب کنیم عدد سرانه به ۱۴.۷ می‌رسد که نزدیک به میانگین کشوری خواهد بود و اگر حساب نکنیم این عدد ۸‌.۷ متر می‌شود.
حسین چناریان رییش کمیسیون بودجه شورای شهر کرمان با تاکید بر اینکه نباید شهر کرمان را با شهرهای پرآب مقایسه کنیم گفت: امروزه در بسیاری از نقاط برای جایگزین فضای سبز به سراغ فضاهای تفریحی خشک می‌روند که به دلیل وجود شرایط آب در استان و شهر ما باید به طور جدی به این موضوع نیز فکر کرد.
شهردار کرمان نیز در این مورد گفت: همانطور که سردار چناریان گفتند موضوع فضای تفریحی خشک باید جدی شود خصوصا در بخش غربی کرمان که آب شوری بالایی دارد و دچار مشکل جدی فضای سبز هستیم. می‌توانیم فضاهای سخت با کیفیتی ایجاد کنیم البته این به معنای کاهش فضای سبز نیست.
شعرباف با اشاره بر گسترش بی‌رویه پارک‌ها در غرب شهر کرمان نیز توصیه کرد: احداث پارک جدید باید بر اساس کارشناسی فضای سبز انجام شود و شهرداران مناطق از گسترش بی رویه پارک‌های جدید که توانایی آبیاری‌اش وجود ندارد؛ در مناطق خودداری کنند.
شهردار کرمان در مورد سرانه فضای سبز شهر کرمان نیز گفت: در همه شهرها کمربند سبز هم جز سرانه حساب می‌شود و با احتساب سرانه فضای سبز وضعیت بدی نداریم اما توزیع فضای سبز در کرمان مشکل جدی دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95682
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.