شورای شهر کرمان قوانین محیط زیست را دور می‌زند

شورای شهر کرمان این هفته در مورد مکان نگهداری دام های زنده، تصمیمی خلاف قوانین زیست محیطی گرفت.

ماجرا از این قرار است که کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان مصوبه داشته است که در آن شهرداری ملزم می شود  به کسانی که در ابتدای جاده ماهان اقدام به نگهداری و فروش دام زنده می کند، مکانی اختصاص دهد.در این رابطه شورای شهر کرمان در اقدامی جالب بعد از این که مصوبه یکی از کمیسیون های خود را که خلاف قوانین محیط زیستی بود، تصویب نکرد اما مصوبه رد شده  را برای پیگیری به شهرداری کرمان فرستاد. این اقدام صرفا برای این بود که شورا مصوبه خلاف قوانین محیط زیستی نداشته باشد.

مکان مشخص شده برای نگهداری دام های زنده در این مصوبه، زمینی در مجاورت کشتارگاه قدیمی کرمان است که در محدوده شهری واقع شده است.

در اعتراض به این مصوبه رامین ارجمند کرمانی یکی از اعضای شورای شهر در جلسه شورا گفت: انتقال دام  زنده به داخل محدوده شهری خلاف قوانین زیست محیطی است.

در نهایت اعضای شورا تصمیم گرفتند که شهرداری این موضوع را پیگیری کند، ولی نه با مصوبه شورای شهر بلکه با یک نامه از طرف شورای شهر به شهرداری.

برای بررسی این تصمیم عجیب و غریب شورای شهر  در این باره از مدیر کل محیط زیست استان  سوال پرسیدیم.

مرجان شاکری در خصوص انتقال دام های زنده به داخل محوطه شهری به کرمان نو گفت:انتقال دام های زنده به داخل محوطه شهری خلاف ضوابط محیط زیستی بوده و اگر استعلامی از سازمان محیط زیست در این خصوص گرفته شود، قطعا جواب منفی است  و در صورت رصد و پایش اگر اداره محیط زیست  متوجه چنین اقدامی شود، به دادگاه معرفی می شوند، سلامتی مردم قابل معامله نیست .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35448
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.