مدیرکل راهداری استان کرمان گفت


پایانه مسافربری شهر کرمان وضعیت خوبی ندارد

مدیرکل راهداری استان کرمان گفت: بیشتر زائران شهید سلیمانی از طریق پایانه مسافربری وارد کرمان می‌شوند و متاسفانه این پایانه وضعیت خوبی ندارد.

احسان عراقی‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان، اظهار داشت: رانندگان هر روز، 26 آذر را تکرار می‌کنند و اجازه نمی‌دهند کشور درگیر مسائل حاشیه‌ای که دشمن ایجاد می‌کند، شود.

وی با بیان اینکه تخلفات رانندگان نیز در کمیسیون‌های ماده 11 و 12 پیگیری می‌شود، افزود: طرح جامع اعلام بار مجازی در استان کرمان تهیه شده است و در این طرح به صورت واحد به رانندگان اطلاع‌رسانی می‌شود و مراحل اعلام بار، نوبت‌دهی و صدور بارنامه در این نرم افزار ارائه شده و از تخلفات جلوگیری می‌کند.

عراقی‌زاده با اشاره به اینکه کارخانجات باید در این نرم‌افزار قرار بگیرند و تمام استان کرمان با یک نرم‌افزار حمل بار مدیریت شود، بیان کرد: کارت هوشمند رانندگان ساماندهی شده است و از طریق درگاه الکترونیکی از هر نقطه‌ای در کشور، تمدید کارت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل مسافر نیز پایش پایانه مسافربری کرمان انجام شده است، ادامه داد: کارهای خوبی برای بهبود وضعیت حمل و نقل بار و مسافر در استان کرمان در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، با اشاره به اینکه دو سال است که اداره کل راهداری استان کرمان رتبه اول رفع نقاط حادثه‌خیز را در کشور کسب کرده است، گفت: از سال گذشته 105 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان کرمان رفع شده است.

وی با بیان اینکه 35 میلیون تن حمل کالا از مبدأ استان کرمان به سایر نقاط جابه‌جا شده است، ادامه داد: بیش از هفت میلیون نفر مسافر از مبدأ استان کرمان به سایر نقاط کشور جابه‌جا شده است.

عراقی‌زاده با اشاره به اینکه عمر ناوگان حمل و نقل مسافربری استان کرمان بالا است و این ناوگان در حال فرسوده شدن است ، بیان کرد: بیش از 90 درصد حمل و نقل مسافر کشور با اتوبوس انجام می‌شود و نیاز است برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی استان، تسهیلات در اختیار رانندگان گذاشته شود.

وی با بیان اینکه در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی هستیم و این آمادگی وجود دارد که برای جابه‌جایی زائران اقدام کنیم، گفت: وضعیت پایانه مسافربری شهر کرمان در اختیار شهرداری است و متاسفانه وضعیت خوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری کرمان به پایانه مسافربری شهر کرمان توجه داشته باشد و قطعاً بیشتر زائران حاج قاسم از طریق پایانه مسافربری وارد کرمان می‌شوند که باید به آن توجه لازم شود، افزود: متاسفانه وضعیت سرویس بهداشتی و فضای محیطی ترمینال کرمان خوب نیست؛ پایانه مسافربری پیشانی هر شهری است و تمیز بودن آن بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، با بیان اینکه در حوزه آموزش رانندگان، سالانه حدود 4 هزار و 700 نفر رانندگان آموزش داده می‌شوند، گفت: در استان کرمان حدود 18 هزار راننده حمل کالا و 23 هزار راننده در بخش مسافر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش موتورسواران و رانندگان ماشین‌آلات کشاورزی در روستاها بسیار اهمیت دارد، افزود: سالانه به دانش آموزان حدود 50 مدرسه حاشیه راه‌ها به‌ویژه در شهرهای شرق استان کرمان، فعالیت‌های آموزش ترافیکی داده می‌شود.

عراقی‌زاده با بیان اینکه ساخت راه‌های روستایی در استان بسیار اهمیت دارد و از طرفی باید کنترل سرعت در این راه‌ها با جدیت انجام شود، ادامه داد: امسال 150 کیلومتر راه روستایی در شمال استان کرمان، آسفالت می‌شود که بخشی از آن انجام شده است و در این زمینه 84 قرارداد با پیمانکاران بسته شده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از مجتمع‌های خدمات رفاهی در استان کرمان باید فرهنگ‌سازی شود و رانندگان از این مجتمع‌ها استفاده کنند، گفت: امسال پیگیر هستیم که ورودی و خروجی مجتمع‌های خدمات رفاهی در جاده‌های استان را آسفالت کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، با بیان اینکه تعداد مجتمع‌های خدمات رفاهی تقریباً مناسب است اما باید نسبت به کیفیت خدمات آنها نظارت شود، افزود: به این مجتمع‌ها تا زمانی که تکمیل نهایی نشوند ‌و تمام خدمات را به مسافران ارائه نکنند، پروانه بهره‌برداری نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه سیل بهمن‌ماه سال گذشته و مردادماه امسال به جاده‌های شمال استان کرمان 2 هزار و 230 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است، گفت: ساخت ابنیه و پل‌ها در جاده هم هزینه‌بر بوده و هم زمان بر است و در سطح استان تقویت پل‌ها و ایمن‌سازی آنها را در دستور کار داریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99567
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.