مدیرکل راهداری جنوب کرمان خبر داد


نجات ۵۰ خودروی گرفتار در برف جنوب کرمان تا ادامه تلاش برای بازگشایی دو محور فرعی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از نجات ۵۰ خودروی گرفتار در مناطق کوهستانی و برف‌گیر جنوب کرمان خبر داد و گفت: به‌غیراز دو محور زهکلوت- دلگان و آبسردوییه – کهنوج بقیه راه‌ها در جنوب کرمان باز و تردد در آنها جریان دارد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، مجتبی محمودی بعدازظهر امروز هفتم اسفندماه در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت تردد در محورهای برف‌گیر و کوهستانی اظهار کرد: در پی اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش نزولات، تعداد ۱۶۰ نیروی راهدار و ۱۴۸ دستگاه سبک‌وسنگین در قالب هشت اکیپ راهداری در جنوب کرمان به حالت آماده‌باش در آمدند.

او با اشاره به بارش شدید برف در گردنه‌های کوهستانی و سردسیر جیرفت، افزود: عملیات برف‌روبی در محورهای برف‌گیر جیرفت_ساردوییه، جیرفت_کرمان، جیرفت_سیرجان و جیرفت_سه‌راهی بم، طی چند مرحله و به طول ۱۵۰ کیلومتر انجام شده و ۳۰۰ تن ماسه نمک نیز جهت تردد مناسب کاربران جاده‌ای در محورها مورداستفاده قرار گرفته است.

محمودی از گرفتار شدن خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی مانند زنجیرچرخ در محورهای مذکور خبر داد که بدون تجهیزات بودند و اظهار کرد: شب گذشته ۵۰ خودروی گرفتار در برف و گل‌ولای با حضور به‌موقع راهداران جنوب کرمان از گرفتاری نجات یافتند و به مسیر خود ادامه دادند.

محمودی با بیان این که به جز دوراه فرعی، همه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی جنوب کرمان باز هستند، گفت: در حال حاضر در جنوب کرمان محور فرعی زهکلوت_دلگان در محدوده‌های چاه‌بید و گلدشت (محور جایگزین ندارد) و هم چنین محور فرعی رودبار_کهنوج در محدوده مظفرآباد (محور جایگزین محور آبسردوییه و پل بهادرآباد) در پی بارش باران و طغیان رودخانه‌ها مسدود شده‌اند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان از پاسخ‌گویی شبانه‌روزی مرکز مدیریت راه‌ها نیز خبر داد و افزود: از رانندگان، مردم و کاربران جاده‌ای تقاضا می‌شود قبل از سفر، وضعیت جوی راه‌ها را از سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها جویا شوند و سپس اقدام به سفر نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115699
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.