جشنواره شعر رضوی در کرمان به کار خود پایان داد

بیست و هفتمین جشنواره شعر ملی رضوی شبانگاه یکشنبه با معرفی برگزیدگان در تالار اتاق بازرگانی کرمان به کار خود پایان داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، بیست و هفتمین جشنواره شعر ملی رضوی شبانگاه یکشنبه با معرفی برگزیدگان در تالار اتاق بازرگانی کرمان به کار خود پایان داد.

بیست و هفتمین جشنواره ملی شعر رضوی دوم و سوم بهمن بصورت حضوری و مجازی در شهر کرمان برگزار شد.

شهرام پارسامطلق، محسن کاشانی و ناصر محسنی‌نیا، قربان ولی و محمد سلمانی داوری بخش رقابتی و نهایی جشنواره بیست و هفتم شعر رضوی را بر عهده داشتند و دبیری این دوره از جشنواره ملی شعر رضوی بر عهده حامد حسینخانی از اساتید و شاعران برتر استان کرمان بود.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی امام‌ رضا (ع) گفت: قدمت جشنواره‌ شعر رضوی از بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بیشتر است و این نشان دهنده ارتقای معنوی مدیران فرهنگی و اندیشمندان استان کرمان است.

سید جواد رفاهی شامگاه یکشنبه در نشست اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره ملی شعر رضوی کرمان افزود: شاعران ولایی و اهل بیتی ما برای ائمه (ع) شعر بگویند که قطعا از آثار و برکات آن بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: معرفی این بانوی بزرگوار کار ساده ای نیست، اما شاعران با الطفات الهی در شعرهایشان به توانایی ها و ویژگی های این شخصیت معصوم اشاره کردند که در جای دیگری نمی بینید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: گسترش فرهنگ‌ منور رضوی در قالب شعر از مهمترین اهداف جشنواره شعر رضوی است و این جشنواره شاعران زیادی را به عرصه ادبی کشور معرفی کرده است.

محمدرضا علیزاده افزود: در جشنواره امسال به پاس یاد و گرامیداشت مفاخر ملی و استانی، بخش خواجوی کرمانی در دستور کار جشنواره قرار گرفت.

وی بیان کرد: تعداد آثار رسیده در چهار بخش جشنواره یک هزار ۶۷۳ اثر است که ۳۱ اثر در بخش کلاسیک، ۴۱۷ اثر در بخش سپید، ۲۱۴ اثر بخش ترانه و ۲۵۱ در بخش دانشجویی رسید که تقریبا از همه استان های کشور شرکت کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمان تصریح گرد: از همه شاعران، بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر عزیزانی که ما را در برگزاری جشنواره پشتیبانی و حمایت کردند باید تشکر و قدردانی بکنم.

آیین‌اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره ملی شعر رضوی با حضور جمعی از مسئولان، شاعران و علاقه مندان حوزه شعر در تالار اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

همچنین در این آیین از ۱۴ نفر از شاعران منتخب و برگزیده با اهدای لوح و تندیس جشنواره تقدیر به عمل آمد و کتاب آثار شاعران سه دوره جشنواره از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ رونمایی شد.
بیست و هفتمین جشنواره ملی شعر رضوی روزهای دوم و سوم بهمن به صورت حضوری و مجازی در شهر کرمان برگزار شد.

جشنواره شعر رضوی هر ساله در دهه کرامت برگزار می شد، اما امسال به دلیل شرایط کرونا تقویم برنامه های اجرایی بنیاد امام رضا (ع) تغییر کرد و به بهمن ماه موکول شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83968
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.