دومین مانور شبکه توزیع برق کرمان

مانور سراسری شبکه توزیع برق با هدف کنترل پیک‌بار تابستان هم زمان باسراسر کشور در مرکز و شهرستان‌های شمال استان صبح امروز ۳۰ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: این مانور با تعدیل روشنایی معابر و مقابله با برق‌های غیرمجاز و ارز رمز با حضور ۲۰ اکیپ عملیاتی متشکل از ۷۰ نفر پرسنل عملیاتی و کارشناس اجرا شد.

محمد محسنی افزود: این مانور با هدف مدیریت مصرف و کنترل وضعیت انرژی در مناطق مختلف استان اجرا شد و لامپ‌های پرمصرف در خیابان‌ها و بلوارها با لامپ کم مصرف جایگزین و روشنایی معابر به صورت زیگزاگی تغییر یافت تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

محسنی تصریح کرد: برای کنترل میزان مصرف و مدیریت انرژی برق در تابستان دومین مانور سراسری هم زمان با کل کشور  برای رفع نواقص در سیستم و نوسازی شبکه آغاز شده تا با رفع  بخشی از مشکلات زمینه بهینه سازی مصرف و توزیع مهیا شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان  تاکید کرد: بهسازی و اصلاح شبکه‌های فرسوده توزیع برق، اصلاح و مدیریت انرژی شبکه‌های روشنایی معابر، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه و افزایش میزان رضایتمندی مشترکان از مهمترین اهداف برگزاری این مانورها محسوب می شود.

محسنی اظهار داشت: در این مانور بیش از ۱۹۳۳ روشنایی معابر اصلاح و بهسازی میشود که 342کیلووات مصرف انرژی کاهش خواهد یافت .

وی با بیان اینکه در مانور امروز میزان آمادگی مولدهای اضطراری مراکز حساس پایش و سنجیده میشود تعداد مراکز دارای مولد در حوزه عملیاتی شمال استان را 89مرکز عنوان کرد و گفت : مجموع ظرفیت این مولدها 50373 کیلووات میباشد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان تاکید کرد: با اعمال الگوهای بهینه مصرف برق در پیک بار، فعالان بخش صنعت و کشاورزی در شمال استان از شرکت توزیع برق پاداش دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در مانور امروز هم چند مرکز استخراج رمز ارز غیر مجاز در شمال استان با هدف کنترل پیک بار زمستان فعالیت آنها متوقف شد.

محسنی تاکید کرد: مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز در واحدهای صنعتی، سوله های صنعتی، منازل، چاههای کشاورزی و دامداری ها که به صورت غیرمجاز نسبت به استفاده برای استخراج رمز ارز اقدام می کنند  شناسایی و همگی تعطیل و متوقف خواهند شد.

گفتنی است که این مانور ششمین اقدام فراگیر سراسری بود که از آذر ماه سال گذشته تا اردیبهشت ماه امسال برای بهبود وضعیت شبکه توزیع برق کشور انجام شده است .

WhatsApp Image 2021 05 20 at 12.30.53

 

WhatsApp Image 2021 05 20 at 12.30.52 1

 

WhatsApp Image 2021 05 20 at 12.30.53 1

عکس: حامد شجاعی

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70971
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.