استاندار کرمان با بیان اینکه تمامی امکانات نهادهای دولتی و غیر دولتی استان در راستای ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی در اختیار آموزش و پرورش است، گفت: این نهاد بیشترین ظرفیت را برای مولدسازی دارد.
به گزارش کرماننو به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار روز سهشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور افزود: در یک سال اخیر بیشترین کمک در راستای ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی به آموزش و پرورش شده است.
وی با تشکر از اقدام ماندگار در راستای راهاندازی پویش کرمان دانا با هدف ساخت ۱۲۰ مدرسه در قالب ۷۲۰ کلاس درس گفت: اقدام با کمک خیران و اعضای اتاق بازرگانی رؤیای تحصیل در فضای آموزشی امن و استاندارد را برای دانش آموزان مناطق دور دست استان ایجاد کرده است.
فداکار با اشاره به نقش مؤثر هنرستانهای فنی حرفهای و کاردانش در آماده سازی نیروی انسانی ماهر برای آینده کشور گفت: استفاده از ظرفیت مراکز فنی حرفهای، بنگاههای اقتصادی و معادن استان در راستای کیفیت بخشی به آموزشهای مهارتی در مدارس ضروری است و باید همه نهادهای دولتی و غیردولتی به آموزش و پرورش در این زمینه کمک کنند.
استاندار کرمان با بیان اینکه تمامی امکانات نهادهای دولتی و غیردولتی استان در اختیار آموزش و پرورش هستند تاکید کرد: باید مشکل برق، آب و گاز مدارس از طریق معاونت عمرانی استانداری به جد پیگیری شود و تا ابتدای سال تحصیلی هیچ مدرسهای دارای شرایط در استان بدون انشعاب آب و برق و گاز نباشد.
وی بر مستندسازی املاک آموزش و پرورش نیز تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش باید زمینه استفاده از طرح مولدسازی را در استان فراهم کند زیرا آموزش و پرورش بهترین مکان برای اجرای مولدسازی در راستای رفع مشکلات فضای آموزشی است.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه جدی به آموزش و پرورش گفت: هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت آینده کشور است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به سرانه پایین میانگین فضای آموزشی استان نسبت به سرانه کشوری افزود: در پویش ساخت مدرسه تاکنون ۱۲ مدرسه در قالب ۱۱۸ کلاس درس به بهرهبرداری رسیده و ۴۰ مدرسه در قالب ۳۲۰ کلاس درس نیز در حال ساخت است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز بابیان اینکه بیش از ۴۲ درصد دانشآموزان متوسطه دوره دوم استان در هنرستان های فنیحرفهای و کاردانش تحصیل میکنند گفت: این عدد باید به بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.
رضا رضایی افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش باید به ۵۰ درصد افزایش مییافت اما با توجه به کمبود امکانات هنرستان ها تاکنون محقق نشده هرچند استان کرمان در این زمینه جزو استان های برگزیده کشور است.