استاندار کرمان:


آموزش و پرورش بیشترین ظرفیت را برای مولدسازی دارد

استاندار کرمان با بیان اینکه تمامی امکانات نهادهای دولتی و غیر دولتی استان در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی در اختیار آموزش و پرورش است، گفت: این نهاد بیشترین ظرفیت را برای مولدسازی دارد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور افزود: در یک سال اخیر بیشترین کمک در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی به آموزش و پرورش شده است.

وی با تشکر از اقدام ماندگار در راستای راه‌اندازی پویش کرمان دانا با هدف ساخت ۱۲۰ مدرسه در قالب ۷۲۰ کلاس درس گفت: اقدام با کمک خیران و اعضای اتاق بازرگانی رؤیای تحصیل در فضای آموزشی امن و استاندارد را برای دانش آموزان مناطق دور دست استان ایجاد کرده است.

فداکار با اشاره به نقش مؤثر هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش در آماده سازی نیروی انسانی ماهر برای آینده کشور گفت: استفاده از ظرفیت مراکز فنی حرفه‌ای، بنگاه‌های اقتصادی و معادن استان در راستای کیفیت بخشی به آموزش‌های مهارتی در مدارس ضروری است و باید همه نهادهای دولتی و غیردولتی به آموزش و پرورش در این زمینه کمک کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه تمامی امکانات نهادهای دولتی و غیردولتی استان در اختیار آموزش و پرورش هستند تاکید کرد: باید مشکل برق، آب و گاز مدارس از طریق معاونت عمرانی استانداری به جد پیگیری شود و تا ابتدای سال تحصیلی هیچ مدرسه‌ای دارای شرایط در استان بدون انشعاب آب و برق و گاز نباشد.

وی بر مستندسازی املاک آموزش و پرورش نیز تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش باید زمینه استفاده از طرح مولدسازی را در استان فراهم کند زیرا آموزش و پرورش بهترین مکان برای اجرای مولدسازی در راستای رفع مشکلات فضای آموزشی است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه جدی به آموزش و پرورش گفت: هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت آینده کشور است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به سرانه پایین میانگین فضای آموزشی استان نسبت به سرانه کشوری افزود: در پویش ساخت مدرسه تاکنون ۱۲ مدرسه در قالب ۱۱۸ کلاس درس به بهره‌برداری رسیده و ۴۰ مدرسه در قالب ۳۲۰ کلاس درس نیز در حال ساخت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز بابیان اینکه بیش از ۴۲ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم استان در هنرستان های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند گفت: این عدد باید به بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.

رضا رضایی افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش باید به ۵۰ درصد افزایش می‌یافت اما با توجه به کمبود امکانات هنرستان ها تاکنون محقق نشده هرچند استان کرمان در این زمینه جزو استان های برگزیده کشور است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105377
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.