هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی در کرمان افتتاح شد


 آغاز به کار نمایشگاه معدن در بهشت معادن

 هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی، ماشین‌آلات راه‌سازی در استان کرمان، آغاز به کار کرد. به گزارش کرمان نو در این نمایشگاه که با حضور حسن‌پور نماینده مجلس، حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار، حسین‌نژاد مدیرکل صمت استان افتتاح شد، شرکت‌های بزرگ مرتبط با صنایع معدنی از سراسر کشور حضور دارند.

 حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار در مراسم افتتاحیه ضمن تأکید بر افزایش توان قطعه‌سازی بر ورود جوانان به موضوعات دانش‌بنیان مربوط به صنایع معدنی گفت: ما در کشور و کرمان توان این را داریم که مسائل بزرگ مربوط به معادن را با دانش حل کنیم. جوانان ما باید به حوزه دانش‌بنیان در همه ابعاد ورود کنند. او ادامه داد: بسیاری از مسائل صنایع معدنی با دانش داده‌ورزی و آی‌تی قابل‌حل است و وجود شرکت‌های بزرگ معدنی در استان کرمان زمینه فعالیت برای جوانان مستعد را فراهم کرده است.
معاون تولید شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: بزرگ‌ترین معدن مس ایران، خاورمیانه و شمال آفریقا در استان کرمان و در مجتمع مس سرچشمه است که بالغ بر ۱۰ میلیارد تن حجم ذخایر معدنی آن است.
 بهروز رحمتی معاون تولید شرکت ملی صنایع مس ایران در آیین افتتاح هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و ماشین‌آلات وابسته در محل نمایشگاه بین‌المللی جنوب‌شرق کشور در کرمان اظهار کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران در سال گذشته در اولین حلقه توسعه پایدار صنایع معدنی مس که حوزه اکتشافات هست، با بیش از ۲۰۰ هزار تن حفاری اکتشافی کورد تاریخ ایران را جابه‌جا کرد.
 وی ادامه داد: در سال‌های ۹۴ تا ۹۶ سالانه شرکت مس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی، سالانه حدود ۳۷ هزار تا ۳۸ هزار متر حفاری می‌کرده؛ اما در سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام داده است که برنامه امسال حداقل ۳۰۰ هزار متر حفاری اکتشافی خواهد بود.
 بهزاد فیروزی مدیر نمایشگاه بین‌المللی جنوب‌شرق در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه ۹۸ شرکت حضور پیدا کردند که ۷۰ شرکت از خارج از استان هستند.
 وی ادامه داد: ۱۵ شرکت نماینده شرکت‌های خارجی هستند و شرکت بزرگ گروه فولاد مبارکه برای اولین‌بار در این نمایشگاه حضور یافته است. فیروزی عنوان کرد: این نمایشگاه در وسعت بیش از ۴ هزار متر برگزار می‌شود و باتوجه‌به اینکه کرمان بهشت معادن ایران نام‌گرفته از لحاظ فضای نمایشگاهی کمبود داریم و در طرح توسعه‌ای که داریم، امیدواریم امسال بتوانیم با کمک مسئولان و صنایع معدنی به ۱۰ هزار مترمربع ارتقا دهیم.
 فرصت بازدید از این نمایشگاه که میزبان شرکت‌ها و هلدینگ‌های عظیم مرتبط با معدن در ایران است، تا جمعه۲۶ام و از ساعت ۱۷ تا ۲۲ باقی است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105381
1 نظر
  1. من می گوید

    بهشت معادن برای کی؟
    حسن پور و دوستان؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.