تاکید استاندار بر تامین زمین برای خانواده‌های سه فرزند


۱۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند واگذار می‌شود

استاندار کرمان با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر تفکیک زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر انجام شود، عنوان کرد: ۱۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری برای واگذاری به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر آماده شود و زمین‌های با متراژ بالا نیز به مردم معرفی شود تا در صورت تمایل زمین را تحویل بگیرند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از فارس، محمدمهدی فداکار ظهر امروز ۲۷ خردادماه در ستاد استانی خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: پرداخت وام از سوی صندوق امداد برای طرح فرزندآوری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر تفکیک زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر انجام شود، عنوان کرد: ۱۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری برای واگذاری به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر آماده شود و زمین‌های با متراژ بالا نیز به مردم معرفی شود تا در صورت تمایل زمین را تحویل بگیرند.

استاندار کرمان ادامه داد: ایجاد و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی و مجموعه‌های درمان ناباروری از محل مولدسازی در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان انجام شود.

اطلس باروری کرمان تدوین شد

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: ۲۰۱ مصوبه ستاد استانی خانواده و جوانی جمعیت در استان داشته‌ایم و آمایش رصد جمعیتی با حضور استادان دانشگاه انجام شد است.

مهدی احمدی‌نژاد بیان کرد: اطلس باروری استان کرمان تدوین شده که یونیک «اختصاصی» بوده و به‌عنوان الگوی کشوری ارائه شده است و افزایش دو برابری شناسایی زوج‌های نابارور و معرفی به مراکز ناباروری را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: استقرار متخصص طب سنتی ناباروری و تجهیز و تقویت مراکز ناباروری در استان را انجام داده‌ایم و مرکز درمان ناباروری افضلی‌پور کرمان هرچند نیاز به بازسازی اساسی دارد، اما از تجهیزات خوبی برخوردار است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ مادر شیرده زیرپوشش قرار گرفته‌اند و کارت اعتباری آنها ماهانه ۱۱۰ هزار تومان شارژ می‌شود که این رقم باید بازنگری شود و افزایش یابد.

خانواده‌های ۴قلوهای کرمان زمین‌دار شدند

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: تا امروز ۳ هزار و ۵۳۳ نفر از خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر برای دریافت زمین ثبت‌نام کرده‌اند از این تعداد ۳ هزار و ۴۱۰ نفر تشکیل پرونده را انجام داده‌اند.

رضا حافظی ادامه داد: خانوارهای واجدشرایط منتظر هستند مابه‌التفاوت زمین با کارشناسی مشخص شود، زیرا اندازه زمین‌های ما بیش از ۲۰۰ متر است و واگذاری زمین در این مرحله متوقف می‌شود، زیرا پولی که مردم باید به عنوان  مابه‌التفاوت واریز کنند، زیاد می‌شود و خانوارها توان پرداخت آن را ندارند.

وی عنوان کرد: در شهرهای اقماری اطراف کرمان اندازه زمین‌ها را از ۲۵۰ متر به ۲۰۰ متر کاهش دادیم تا مردم توانایی دریافت زمین را داشته باشند.

حافظی ابراز داشت: سه خانواده دارای فرزند چهارقلو در استان کرمان داریم که زمین اهدایی به این خانواده‌ها آماده است و واگذاری زمین به آنها طی مراسمی انجام می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105561
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.