فرماندار کرمان:


اکثر کودکان کار در کرمان، اتباع بیگانه هستند

فرماندار کرمان گفت: اکثر کودکان کار در کرمان اتباع بیگانه هستند که اخیرا در خصوص ساماندهی متکدیان و کودکان کار مصوبه خوبی داشته ایم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، بابایی فرماندار کرمان امروز در دیدار با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت گفت: معتقدیم که اگر دستاوردی در نظام جمهوری اسلامی هست حاصل زحمات و تلاش‌های همه ارگان‌های نظام جمهوری اسلامی است و رسانه‌ها حکم جهادی در این مسیر را دارند.

او با اشاره به اینکه روستاییان محور تولید هستند، افزود: تولید محصکلات کشاورزی و نیاز‌های جامعه به دست مردم روستا است و پارسال در مجموعه بنیاد مسکن ۷۲ میلیارد تومان پروژه در ۷۳ روستا در قالب ۸۳ پروژه اجرایی کردیم و بیشتر طرح‌ها هادی روستایی بوده است.

بابایی بیان کرد: در ایام گذشته ۴۷ میلیارد تومان پروژه قابل بهره برداری و افتتاح داشتیم که در حوزه‌ها و ۶ بخش زیر مجموعه شهرستان کرمان عملیاتی شدند.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه انروزه در خیلی از روستا‌های دورافتاده نعمت آسفالت جاده‌ای فراهم شده، ادامه داد: برای بخش مرکزی کرمان ۴۰۰ هزار مترمربع آسفالت طی هفته دولت عملیاتی شده است و طی سال گذشته در شهرستان کرمان قرین دو میلیون متر مکعب آسفات شده است.

او درخصوص آبرسانی به روستا‌ها اضافه کرد: تامین آب روستا‌های بخش ماهان با موفقیت انجام شده و هم اکنون در تعداد زیادی از روستا‌های اطراف کرمان همزمان حفر چاه و انتقال آب در حال انجام است و بطور کلی ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه اجرا شده در خصوص تامین آب روستا‌های بوده که انجام شده و ۲ پروژه اضطراری آبی در شهر کرمان با ۴۶ میلیارد تومان نیز برای تامین آب شهری صورت گرفته است.

بابایی گفت: یکی از موارد جدی که مشکل داریم بحث نشت آب از بعضی لوله‌های قدیمی است که در سطح شهر رخ می‌دهد و همین باعث شده که سرانه‌های تولید و توزیع آب پرت شود و با کمبود آب مواجه شویم.

او با اشاره به اینکه فاضلاب شهری بعد از سال‌ها فقط ۲۵ درصد پیشرفت داشت، ولی با سرمایه گذاری بخش خصوصی هم اکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است، افزود: برای این امر هم با بخش خصوص در حال رایزنی هستیم که مازاد آبی که الان در حال پرتی است به روش بیوتین بهره برداری شود تا از هدر رفت آب جلوگیری شود کما اینکه شبکه را کامل اصلاح کند وبرای شبکه جدید براساس طرح تفصیلی آب منطقه‌ای سرمایه‌گذاری کند.

بابایی با بیان اینکه پارسال ۴۲۸ میلیارد تومان برای پروژه‌های راه و شهرسازی هزینه شده و امسال هم در همین خصوص، تزریق مالی خوبی درمصوبات سفر ریاست جمهوری انجام شده است، گفت: برای ۴۵۰ خانوار مشمول طرح جوانی جمعیت زمین تهیه شده و دیروز برای ۱۰۵ خانواده طی قرعه کشی در شهرستان ماهان، زمین در اختیار مشمولین قرار گرفته که با قیمت منطقه‌ای برای خانواده‌هایی که ۳ یا ۴ فرزند کمتر از ۲۰ سال دارند در نظر گرفته شده است.

بابایی افزود: ضریب برخورداری مردم شهرستان کرمان از راه‌های روستایی پایین‌ترین حد استان است کما اینکه ما سعی کردیم جاده‌های روستایی را هدفمند اضافه کنیم.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه پارسال ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری اعتبار داشتیم، ولی ۱۰۰ میلیارد تومان این مبلغ را برای راه‌ها صرف کردیم، افزود: ما اعتقاد داریم راه ها، توسعه را به دنبال خواهند داشت.

اوبا بیان اینکه آسفالت‌های خسته استان باعث تصادفات عدیده‌ای می‌شود، بیان کرد: در هفته دولت امسال، شروع فرآیند اجرای ۳۰۰ کیلومتر آسفالت گرم معادل ۳۶۰ میلیارد تومان در شهرستان کرمان برای روکش آسفالت‌های مشکل دار استفاده خواهد شد.

بابایی با اشاره به اینکه در حوزه میراث فرهنگی ۸۷ میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح داریم، گفت: چندی پیش خبری خلاف واقع توسط رسانه‌های معاند درخصوص فروش ارگ راین منتشر شد کاملا کذب است، ولی بهره برداری بخشی از یک مکان طبق ضوابط میراث فرهنگی برای جلوگیری از تخریب آن، کمک به سروسامان دادن آن مکان می‌شود.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه کرمان در زمنیه روشنایی معابر مشکل جدی دارد، ادامه داد: ۱۰ هزار پایه روشنایی برای شهر کرمان نیاز است وهمچین تبدیل سیم‌های مسی به کابل‌های خودنگهدار و بهبود شبکه در اولیت کاری است که برای این امر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او با اشاره به متکدیان و کودکان کار در سطح شهر گفت: رشد متکدیان و کودکان کار ریشه فرهنگی دارد و اکثریت کودکان کار اتباع هستند و بسیاری از آن‌ها غیر مجاز هستند.

بابایی افزود: اخیرا مصوبه خوبی داشتیم که کار فرهنگی توسط شهرداری‌ها پیگیر شودو همزمان اتباع بیگانه و متدکدیانی که بطور مستمر این کار را انجام می‌دهند، پس از رسیدگی و ساماندهی نیز تکرار این کار برای دفعه دوم برای آن‌ها ممنوع است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108262
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.