استاندار کرمان:


بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان اتباع بیگانه هستند

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان، اتباع بیگانه هستند، گفت: تعداد زیادی از این اتباع به صورت غیرمجاز وارد کشور شدند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، محمدمهدی فداکار صبح امروز در شورای راهبردی تصادفات استان کرمان که با حضور سردار مومنی، فرماندهی پلیس‌راه کشور و حمیدرضا شهرکی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: راه‌های استان خیلی طولانی است و حمل و نقل بارهای معدنی در استان دردسر ساز شده است.

وی با بیان اینکه وجود ماشین‌آلات سنگین برای جابه‌جایی مواد معدنی جاده را تخریب می‌کند و تلفات هم داریم، گفت: حمل بار در فصل کشاورزی نیز یک موضوع مهم است که محصولات کشاورزی از جنوب استان کرمان را به مرکز کشور جابه‌جا می‌کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های ما در جاده‌های استان کرمان عدم وجود علائم ایمنی است، بیان کرد: جاده سیرجان به باغین در هر دو طرف شیب دارد و متاسفانه تعداد دوربین‌ها هم در جاده‌ها کم است.

وی با بیان اینکه مسافت راه‌های روستایی استان بسیار زیاد است و متاسفانه تعداد تصادفات جاده‌ای در روستا و تلفات ناشی از حوادث زیاد است، افزود: عدم بهره‌برداری از پل ورودی شهر انار به دلیل عدم نصب علائم ایمنی است که امیدواریم به‌زودی نصب و افتتاح شود.

فداکار با اشاره به اینکه بیش از 10 درصد جمعیت استان کرمان، اتباع بیگانه هستند، گفت: این جمعیت به استان کرمان تحمیل شده که عمدتاً در شهرهای شمالی زندگی می‌کنند و تعداد زیادی از آنها به صورت غیرمجاز وارد کشور شده‌اند.

وی با اشاره به تردد خودروهای شوتی و قاچاق انسان در جاده‌های استان، بیان کرد: غالب این خودروها تخلفات حادثه ساز در جاده‌ها دارند که آمار تصادفات و تلفات استان را بالا برده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه نیاز است یک برنامه ویژه برای کاهش آمار تصادفات در استان ارائه شود، افزود: حتماً از شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی استان هم کمک خواهیم گرفت اما این اعتبارات کافی نیست و حتماً نیازمند کمک و اعتبارات در سطح ملی هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98297
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.