واژگونی، علت نیمی از حوادث رانندگی کرمان


افزایش ۷ درصدی تلفات جاده‌ای

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان، علت نیمی از حوادث رانندگی استان کرمان، واژگونی است و در شمال استان در هفت ماهه امسال با افزایش ۷ درصدی تلفات در محورها روبه‌رو هستیم.

مصطفی آیت الهی موسوی در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان کرمان گفت: باتوجه به وضعیت ترددها که تقریبا ۱۱ درصد افزایش داشته، اما آمار تصادفات به این نسبت افزایشی نبوده است.

به گفته او، استان کرمان در طول راه‌ها رتبه اول و در زمینه پلیس راه ها جزو رتبه‌های آخر کشور است. همچنین با کمبود دوربین‌های پایش تصویری روبه‌رو است.

آیت الهی موسوی بیان کرد: بالای ۵۰ درصد تلفات استان ناشی از واژگونی است و اگر بیمه‌ها هزینه نصب آلارم روی خودروها را پرداخت کنند لذا با کاهش تصادفات روبه‌رو خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، اظهار کرد: آمار استان کرمان در سه سال متوالی در حوزه تصادفات کاهشی بوده است اما تصادفات خودروهای حامل اتباع افغانی غیرمجاز آمار تلفات استان را به شدت بالا می برد و قوانین دست پلیس برای برخورد با این افراد را بسته و قانون در این زمینه باید بازنگری شود.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی رضایی صبح رئیس پلیس راه استان کرمان نیز در این جلسه از افزایش ۳۰ درصدی ترددها در محورهای شمال استان طی هفت ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در شمال استان در هفت ماهه امسال با افزایش ۷ درصدی تلفات در محورها روبه‌رو هستیم.

به گفته او، بیشترین تلفات ناشی از تصادفات در محورهای شمال استان در کرمان، سیرجان، شهربابک، بم و زرند است.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان، بیان کرد: بیشترین فوتی های ناشی از تصادف در رده سنی ۳۰ تا ۵۰ است و ۷۷ درصد جانباختگان را مردها تشکیل می دهند.

معین الدینی رئیس پلیس راه جنوب استان کرمان نیز در این جلسه گفت: در شش ماهه اول امسال ۱۶۵ نفر و در مهرماه ۲۵ نفر در محورهای جنوب استان کرمان جان خود را از دست داده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98294
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.