با حضور استاندار و در قالب طرح جوانی جمعیت صورت گرفت؛


طرح واگذاری ۱۷۰ هکتار زمین به اهالی کهنوج آغاز شد

واگذاری عرصه ۱۷۰ هکتاری به یک هزار و ۴۳۷ نفر از اهالی شهرستان کهنوج در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن و به‌عنوان نخستین واگذاری زمین در استان کرمان آغاز شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، استاندار کرمان روز سه‌شنبه در آیین واگذاری ۱۷۰ هکتار زمین به اهالی کهنوج گفت: این شهرستان نخستین منطقه در استان است که واگذاری زمین را انجام می‌دهد و هفت هزار قطعه تا نوروز در استان کرمان نیز به واجدین شرایط واگذار می‌شود.

 محمدمهدی فداکار ادامه داد: هزینه‌های زیرساختی این محوطه‌ها بخشی از سوی استان، بخشی از طریق وزارت مسکن و بخشی وزارت نیرو انجام می‌شود.

او تأکید کرد: مردم بیشترین هزینه را در حوزه مسکن دارند و واگذاری زمین می‌تواند دستیابی به مسکن را سهل‌تر کند.

 مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان دراین‌رابطه گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی در این مقطع کار بزرگ و انقلابی برای مردم منطقه انجام شده که در این راستا ۱۷۰ هکتار زمین به یک هزار و ۴۳۷ نفر از اهالی کهنوج در قطعات ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری واگذار می‌شود.

 ابراهیم امیری افزود: این اراضی به ۳۶۶ نفر که خانواده‌های چهار فرزندی هستند بدون قرعه‌کشی واگذار می‌شود و یک هزار و ۴۰۰ نفر خانواده‌های سه فرزندی هستند که واگذاری زمین با قرعه‌کشی برای آنها انجام می‌شود.

او ادامه داد: قرار است ۵۹۴ قطعه نیز در قالب نهضت ملی مسکن به اهالی کهنوج واگذار شود که فاز اول آن ۱۳۰ هکتار است که به‌زودی آغاز می‌شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان ادامه داد: قطعات دیگری نیز در داخل شهر کهنوج به واجدان شرایط واگذار می‌شود که فاز سوم طرح موسوم به هزار و ۵۰۰ واحدی شامل ۵۰۰ واحد است که در آن مرحله نیز واگذاری زمین با قرعه‌کشی انجام می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114419
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.