رئیس شورای قضایی استان تأکید کرد؛


لزوم ساماندهی مراکز خریدوفروش اجناس دست‌دوم در کرمان

 رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: مراکز خریدوفروش اجناس دست‌دوم باید در فضای حقیقی و مجازی ساماندهی شود؛ زیرا بعضاً کالاهای سرقتی در این محل‌ها به فروش می‌رسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز چهارم آذرماه در پنجمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: امروز تفکر بسیجی در منطقه حاکم است. فکر و اندیشه مرز نمی‌شناسد و امروز تأثیر تفکر بسیجی را در دنیا می‌بینیم.

 او در ادامه درباره جرم سرقت بیان کرد: باتوجه‌به فراوانی سرقت در استان و کشور لذا بحث مقابله با سرقت نباید از دستور کار مسئولان مربوطه خارج شود و خوشبختانه با اقدامات صورت‌گرفته در چند سال اخیر مقداری نرخ رشد سرقت کنترل شده و این موفقیت را نباید کوچک بشماریم.

 رئیس‌کل دادگستری استان بیان کرد: استان کرمان رتبه نهم کشوری در بحث سرقت را دارد و با اقدامات مؤثر لازم است نرخ رشد سرقت را منفی کنیم.

 او با اشاره به کاهش سرقت سیم برق تصریح کرد: کارهای بسیار مطلوبی در مقابله با سیم برق انجام شده و این اقدامات نباید متوقف شود.

 حمیدی بیان کرد: از حدود یک سال و نیم پیش به سارقان سخت می‌گیریم و حتی به آنها مرخصی داده نمی‌شود، مگر موارد خیلی ضروری و عفو پایان سال گذشته مشمول سارقان نشده است.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با اشاره به طرح جمع‌آوری داوطلبانه سلاح‌های غیرمجاز در ماه‌های گذشته تصریح کرد: در شوراهای تأمین و پیشگیری استان و شهرستان اقداماتی انجام شده و حدود ۱۵۰۰ سلاح تحویل داده شده و برای جلوگیری از جرائم خشن این طرح باید استمرار یابد.

 او در ادامه خواستار تسریع در نصب دوربین‌های پایش تصویری شد و اظهار کرد: این سامانه‌ها در ردیابی سارقان و مسائل امنیتی شهرها مهم است.

 رئیس شورای قضائی استان کرمان در ادامه بر لزوم ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی و تجمیع آنها تأکید کرد و افزود: اموال سرقتی به کارگاه‌های ضایعاتی منتقل می‌شود و از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۱۲ کارگاه ضایعاتی پلمب شده و کارگاه‌های مجاز باید تجمیع شوند؛ لذا دستگاه‌های خدمت‌رسان زیرساخت‌های موردنیاز آن را تکمیل کنند.

 او بر ضرورت انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهرها تأکید کرد و گفت: مردم از این موضوع گلایه دارند و باید صنوف آلاینده ساماندهی شوند.

 حمیدی گشت مشترک رضویون را یک ضرورت دانست و در ادامه بیان کرد: رهاکردن خودروها در شهر مخصوصاً شب‌ها یک آسیب است؛ لذا شهرداری جلوی تغییر کاربری پارکینگ‌ها را نگیرد و ظرفیت پارکینگ‌های عمومی در شهر افزایش یابد.

 وی استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای آموزش و آگاهی مردم در زمینه پیشگیری از جرم را الزامی دانست و در ادامه بیان کرد: مراکز خریدوفروش اجناس دست‌دوم در فضای حقیقی و مجازی ساماندهی شود؛ زیرا کالاهای سرقتی در این محل‌ها به فروش می‌رسد. همچنین بانک اطلاعاتی مال‌خران حرفه‌ای تشکیل شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111445
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.