در جلسه عمومی شورای اسلامی شهر کرمان موافقت شد؛


خواهرخواندگی شهر کرمان با«نیژنی نوگورود»از روسیه و«شانگهای»از چین

خواهرخواندگی شهرکرمان با«نیژنی نوگورود»از روسیه و«شانگهای» از چین در جلسه عمومی شورای اسلامی شهر کرمان طرح و مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از مهر، جلسه عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رئیس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

در این جلسه درخواست شهرداری کرمان برای خواهرخواندگی شهر «نیژنی نوگورود» از کشور روسیه و «شانگهای» از کشور چین، به‌منظور تعاملات بین‌المللی، جذب سرمایه گذاری اقتصادی، گسترش مراودات فرهنگی و توسعه ظرفیت گردشگری شهری و تبادل تجربیات مدیریت شهری نیز مطرح و از شورا درخواست شد تا موافقت خود را نسبت به این اقدام برای خواهرخواندگی با شهرهای مذکور اعلام کند، که این موضوع پس از رأی گیری به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر کرمان رسید.

محمود بابایی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در این نشست، به موثربودن خواهرخواندگی شهر کرمان و شهر آرماویر ارمنستان اشاره کرد و گقت: ارتباط تنگاتنگ دانشگاهی شهر آرماویر با شهر کرمان در حد خوب ارزیابی می‌شود.

شهردار کرمان نیز در این خصوص گفت: هدف از خواهرخواندگی تنها نام‌گذاری خیابان نیست؛ بلکه هدف فراهم‌آوردن تفاهم در زمینه‌های مختلف آموزشی، صنعتی، گردشگری و شهری است و برای انتخاب «نیژنی» شهر تاریخی – تجاری روسیه، مطالعه‌های زیادی انجام شده است.

سعید شعرباف، با بیان اینکه شهر بصره عراق نیز گزینه مناسبی برای خواهرخواندگی شهر کرمان است و اقدامات لازم نیز برای آن انجام شده، ادامه داد: بعد از «آراماویر» و «بصره» بر روی شهر «نیژنی» روسیه تمرکز خواهیم کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105696
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.