تویسرکانی، شهردار کرمان:


۶۰ درصد از بودجه امسال محقق شده است

تویسرکانی تعامل، اقتدار و همکاری را ۳ مولفه مهم در مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: نگاهم به بدنه میانی و پایین‌دستی شهرداری کرمان است و این اهداف ما با اهتمام تمام بازوان شهرداری محقق می‌شوند

به گزارش کرمان‌نو به نقل از فارس، محسن تویسرکانی شهردار کرمان، روز چهارشنبه در یک صد و سی و سومین نشست علنی شورای شهر کرمان با اشاره به اهمیت آماده‌سازی این شهر در آستانه سال جدید گفت: من اعتقاد دارم با عده و عُده‌ای که شهرداری کرمان دارد این کار شدنی است و به یاری خدا امسال نوروز متفاوتی را در این شهر رقم خواهیم زد.

او افزود: موفقیت و توفیق ما در شهرداری کرمان با ایجاد تعامل با همکاران و ایجاد ارتباط با دستگاه‌های مؤثر و حاکمیتی استان حاصل خواهد شد.

شهردار منتخب کرمان با اشاره به زحمات شهردار سابق کرمان، تأکید کرد: اتفاقات خوبی در شهر کرمان افتاده است و ما نیز در ادامه مسیر با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر باید این مسیر را ادامه دهیم تا شهرمان از وضعیت مطلوبی برخوردار شود.

 او بیان کرد: در این بازه زمانی باتوجه‌به قرارگرفتن در زمان پایانی سال باید راهبردهای مؤثر داشته باشیم تا در ادامه مسیر مدیریت شهری با چالش مواجه نشویم.

 تویسرکانی با اشاره به راهبردهای شهرداری کرمان گفت: اقدامات فوریتی پایان سال و آغاز سال جدید که همراه با بهار قرآن است را باید با جدیت دنبال کنیم و اقداماتی انجام دهیم که مردم لذت تلاش همکارانمان را بچشند.

 او با اشاره به اینکه لوایح عوارضی و بودجه سال آینده موضوعات اورژانسی پیش‌روی شهرداری است، بیان داشت: بودجه چراغ راه ما در سال آینده است و باید خیلی فوری مسیر تدوین و تصویب این بودجه را طی کنیم.

 شهردار منتخب کرمان با اشاره به اینکه سال پایانی شورای ششم قدری کار را برای ما دشوارتر می‌کند، تأکید کرد: البته بحث‌هایی برای بودجه دارم که در جای خودش خدمتتان اعلام خواهم کرد.

 او با اشاره به‌ضرورت اهتمام در تحقق بودجه نیز گفت: طبق بررسی‌ها تاکنون ۶۰ درصد از بودجه امسال محقق شده و باید اهتمام شود در بحث درآمدها این مهم را ترمیم کنیم.

 تویسرکانی با بیان اینکه یکی از مسائلی که باید به آن توجه جدی شود، خواسته‌های مردم است که از راه‌های گوناگون به شورای شهر منعکس شده است، گفت: یکی از این خواسته‌ها انجام آسفالت معابر است که باتوجه‌به معابر وسیع در شهر با وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید با همکاری مضاعف و شبانه‌روزی همکاران در شهرداری توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشیم.

 او با اشاره اینکه تقویت و ساماندهی ماشین‌آلات یکی دیگر از موارد مهم در شهرداری کرمان است، تصریح کرد: یکی از مباحث و معضلات شهر کرمان، طولانی‌بودن فرایند پروژه‌های عمرانی است که بخش عمده آن به ماشین‌آلات برمی‌گردد، درحالی‌که ظرفیت‌های خیلی خوبی وجود دارد و می‌شود با همپوشانی واحدها در تبادل ماشین و نیروی انسانی این ضعف‌ها را برطرف کرد.

 شهردار منتخب کرمان با اشاره به اینکه اصلاح فرایندهای مرتبط با ارباب‌رجوع از دیگر مسائل مهم در شهرداری است، بیان کرد: باید برای ارباب‌رجوع در مراجعه به شهرداری رغبت ایجاد کنیم تا ارباب‌رجوع با دغدغه‌ای مواجه نباشد.

 او با اشاره به‌ضرورت استفاده از ظرفیت‌هایی که در شهر کرمان وجود دارد، تأکید کرد: باید در بستر تعامل و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، حاکمیتی و خدمات‌رسان کار را پیش ببریم.

 اگر به سرمایه‌گذاری توجه نکنیم قطعاً با چالش روبه‌رو خواهیم شد

 تویسرکانی با اشاره به اینکه اگر به سرمایه‌گذاری توجه نکنیم، قطعاً با چالش روبه‌رو خواهیم شد، بیان داشت: نباید بنشینیم و منتظر مراجعه سرمایه‌گذاران باشیم؛ بلکه باید اهرم‌ها را برای جذب سرمایه‌گذار را فعال کنیم و این مهم با جلب‌اعتماد ممکن خواهد شد و جلب‌اعتماد هم یک‌سری مؤلفه‌ها دارد از جمله اینکه دستگاه شهرداری بااقتدار و پویایی کامل بر مبنای تخصص و تکریم ارباب‌رجوع عمل کند.

او ادامه داد: بنده با توجه با فعالیت‌هایی که درگذشته داشته‌ام، شناخت عمیقی نسبت به حوزه سرمایه‌گذاری دارم، سال‌ها در این حوزه کار کردم و با دوستان متعددی در این حوزه ارتباطات داشته‌ام، باید اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کنیم و آن‌ها را در آبادانی شهر مشارکت دهیم؛ زیرا ما اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و قطعاً با روال عادی به هدف مطلوب خود نمی‌رسیم.

 شهردار منتخب کرمان با اشاره به‌ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متعدد شهر کرمان در حوزه گردشگری، بناهای تاریخی و آداب‌ورسوم، تأکید کرد: با ازدست‌دادن سردار دل‌ها آسیب بزرگی خوردیم؛ اما وجود مزارشریف سردار شهید سلیمانی، ظرفیتی است تا ظرفیت‌هایی را که داریم، بالفعل کنیم.

 او با بیان اینکه سهم عمده‌ای از آبادانی هر شهر مرتبط با دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند (شرکت توزیع برق) است، گفت: تمام ظرفیت‌های اقتصادی را که استان کرمان دارد، باید برای ارتقای سطح کیفی و مطلوبیت شهر به کار بگیریم و ضرورت انجام این مهم بر کسی پوشیده نیست.

 تویسرکانی تعامل، اقتدار و همکاری را ۳ مؤلفه مهم در مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: نگاهم به بدنه میانی و پایین‌دستی شهرداری کرمان است و این اهداف ما محقق نمی‌شود؛ مگر با اهتمام تمام بازوان شهرداری، از کارگر عزیزی که نظافت را انجام می‌دهد تا متفکرانی که برنامه‌ریزی می‌کنند و مهندسانی که بازوی اجرایی هستند، حلقه‌هایی هستند که رسیدن به هدف را ممکن می‌کنند و اگر خلأ در هر حلقه‌ای باشد، کار لنگ می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114035
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.