اراضی دولتی حاشیه شهر در تصرف سودجویان


استاندار: از توسعه حاشیه‌نشینی باید جلوگیری کرد

استاندار کرمان ‌با بیان اینکه ‌حاشیه‌نشینی باید بسته شود و از توسعه آن با جدیت جلوگیری کرد، افزود: باید از موازی کاری جلوگیری شود و در این راستا ساماندهی حاشیه‌نشینان با محوریت معاونت عمرانی استانداری انجام شود و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز همکاری کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، جلسه بررسی مشکلات حاشیه‌نشینی استان کرمان صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان ‌کرمان و محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای سودجو مردم را در حاشیه شهر کرمان درگیر کردند، اظهار داشت: مشکلات حاشیه‌نشینی متعدد است و با همه ساکنین نمی‌شود یک برخورد داشت.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی حاشیه‌نشینی در دستور کار استان است و باید با تعیین تکلیف اراضی و توانمندسازی ساکنین، حاشیه‌نشینی در استان را سامان داد، گفت: املاک تصرفی در حاشیه شهر شناسایی شده که بخش قابل توجهی از آن اراضی دولتی است.

استاندار کرمان با بیان اینکه محدوده حاشیه‌نشینی باید بسته شود و از توسعه آن با جدیت جلوگیری کرد، افزود: اجرای کانال و فضای سبز یکی از اقداماتی است که می‌توان برای محدود کردن حاشیه شهر از آن استفاده کرد و باید محدوده حاشیه‌نشینی بسته شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های قانونی نیز برای ساماندهی حاشیه‌نشینی وجود دارد که باید آن را عملیاتی کرد، ادامه داد: باید از موازی کاری جلوگیری شود و در این راستا ساماندهی حاشیه‌نشینان با محوریت معاونت عمرانی استانداری انجام شود و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز همکاری کنند.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه برای ساماندهی حاشیه‌نشینی در حوزه قانونی کمبودی وجود ندارد، اظهار داشت: آنچه مشکل هست در حوزه اجرای قانون است.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه بیشترین مشکل ما در حاشیه‌نشینی در حوزه کنترل است، اظهار داشت: چند منطقه حاشیه شهر کرمان شناسایی شد و در مرحله اول اصراری بر تخریب نداریم و ساماندهی حاشیه‌نشینی در اولویت برنامه‌های ما است.

وی با اشاره به اینکه اگر تخریبی هم قرار باشد انجام شود، حتماً با ساماندهی حاشیه‌نشینان این کار انجام خواهد شد، گفت: باید از قوانین موجود برای کاهش هزینه‌های مربوط به کنترل و ساماندهی حاشیه‌نشینی در استان استفاده کرد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه مناطق سعیدی، شرف‌آباد و محدوده الله‌آباد شهر کرمان بیشترین مشکل در حوزه حاشیه‌نشینی را دارند، ادامه داد: شناسایی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در محدوده شهرها و روستاها در استان انجام شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100667
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.