مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان کرد:


اعمال محدودیت برای برخی صنایع کرمان در مصرف گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه هیچ قطعی گازی در شهرها و روستاهای استان نداشتیم، گفت: البته در بخش صنعت محدودیت‌هایی اعمال شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، منوچهر فلاح، با بیان اینکه ۷۶ شهر از ۸۴ شهر استان کرمان گازرسانی شدند، اظهار داشت: ۹۸ درصد جمعیت شهری استان کرمان تحت پوشش گاز هستند که برابر با میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه از سه هزار و ۶۰۰ روستای استان کرمان که قابلیت گازرسانی دارند تاکنون هزار و ۶۰۰ روستا گازرسانی شده است، گفت: حدود هزار روستا نیز یا پیمانکار دارند یا در شرف عقد قرارداد با پیمانکار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه طراحی برای گازرسانی به حدود هزار روستای دیگر نیز در حال انجام است، افزود: برنامه ما است که در سال ۱۴۰۲ تمام روستاهای باقیمانده استان کرمان هم دارای پیمانکار شوند و گازرسانی به آنها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی در استان کرمان روند خوبی داشته و رشد ۷.۵ درصدی گازرسانی در استان کرمان نسبت به میانگین کشوری داشتیم، بیان کرد: ۸۵ درصد جمعیت استان کرمان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

فلاح با ابراز اینکه گازرسانی به دو شهر در جنوب استان، در شهرستان‌های جیرفت و منوجان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با گازرسانی به این شهرها، تعداد شهرهای دارای گاز استان کرمان به ۷۸ شهر می‌رسد.

وی با بیان اینکه عقب‌ماندگی‌های استان کرمان در بحث گازرسانی به ویژه در حوزه جنوب و شرق استان جبران شده و ظرف چهار سال قبل ۲۵ شهر و ۸۰۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شدند، افزود: در حوزه گازرسانی روستایی عقب افتادگی‌هایی وجود دارد که در تلاش هستیم تا ۲ سال آینده جبران شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به مشکلات قطعی گاز در برخی نقاط کشور در روزهای گذشته، گفت: خوشبختانه در سطح استان کرمان هیچ قطعی گازی در شهرها و روستاها نداشتیم و شرکت ملی گاز ایران با تمام توان برای تولید، انتقال و توزیع گاز در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه افت فشار گاز در برخی خطوط انتقال گاز را داشتیم اما قطعی نداشتیم، ادامه داد: البته در بخش صنعت به‌ویژه در بخش سیمان و فولاد محدودیت‌هایی اعمال شده است، اما قطعی کامل نداشتیم.

فلاح با بیان اینکه در حال حاضر که در فصل سرما قرار داریم و حدود ۸۶ درصد گاز تولیدی کشور توسط مشترکین خانگی و تجاری در حال مصرف است، گفت: در این شرایط صرفه‌جویی بسیار اهمیت دارد و ما باید از نعمت گاز به طور بهینه مصرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه که به‌عنوان دمای رفاه تایید شده است بسیار اهمیت دارد، ابراز داشت: رعایت این دما هم در نرخ گازبهای مشترکین موثر است و هم کمک می‌کند تا در این فصل سرما دچار کمبود گاز نشویم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه در مصرف انرژی و به‌ویژه مصرف گاز باید بهینه مصرف کنیم، افزود: در این فصل سرد یک اتاق را که بیشتر در آن قرار داریم گرم کنیم و بخاری یا شوفاژ سایر اتاق‌های خانه را خاموش نگه داریم.

وی با توصیه به اینکه در این شرایط لباس گرم بیشتری استفاده کنیم و با استفاده از پرده‌های ضخیم اجازه ندهیم که هوای گرم داخل خانه از پنجره‌ها خارج شود، گفت: رعایت این نکات باعث صرفه‌جویی در مصرف گاز و انرژی شده و مصرف بهینه را به‌دنبال دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100666
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.