مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمان:


یکی از عوامل ترافیک در خیابان جهاد و چهارراه سمیه نظام نوبت‌دهی پزشکان است

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، از وجود ساختمان‌های متعدد پزشکان، تراکم مراجعین به پزشکان و نبود پارکینگ، به‌عنوان عوامل ترافیک در چهارراه «طهماسب‌آباد» (سمیه)، نام برد و اظهار داشت: در خصوص ترافیک این منطقه با گلایه‌های زیادی از جانب شهروندان روبه‌رو هستیم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از کرنا، مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، ساخت پارکینگ را تنها راه‌حل کوتاه‌مدت برای ساماندهی به ترافیک چهارراه «سمیه» (طهماسب‌آباد) دانست.

وحید خلیفه، نظام نادرست نوبت‌دهی پزشکان را عامل دیگری بر ترافیک این منطقه دانست و توضیح داد: تعداد زیادی از مراجعین پزشکان، برای چند دقیقه ویزیت، ساعت‌ها در مطب یک پزشک انتظار می‌کشند که چون عموماً برای رفت‌وآمد از خودروی شخصی استفاده می‌کنند، موجب افزایش بار ترافیکی در این محدوده می‌شوند.

او با بیان اینکه پزشکان بهتر است سیستم نوبت‌دهی را ساماندهی کنند، افزود: با همکاری پزشکان در مورد یادشده، از مدت‌زمان توقف خودروهای پارک‌شده کاسته، و از ترددهای زیاد و غیرضروری به این منطقه جلوگیری می‌شود.

خلیفه، از طرح مطالعات جامع ترافیک به‌عنوان یک راه‌حل بلندمدت در خصوص حل ترافیک شهر کرمان، یادکرد و درباره ساخت پارکینگ در چهارراه سمیه، گفت: برای جذب سرمایه‌گذار، به‌منظور ساخت پارکینگ در ملک متعلق به شهرداری، واقع در خیابان «ابن‌سینا»، روبه‌روی کلینیک «بعثت»، فراخوان داده شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، ادامه داد: به مالکان این منطقه نیز، برای درخواست همکاری و تملیک املاک ایشان، به‌منظور ساخت پارکینگ، فراخوان داده‌ایم.

او با تأکید بر اینکه شهرداری کرمان، تا پایان امسال، فرایند ساخت این پارکینگ را آغاز خواهد کرد، افزود: ساخت این پارکینگ در صورت تأمین اعتبار، بیش از یک سال زمان می‌برد.

خلیفه با بیان اینکه در سنوات گذشته موضوع ایجاد «دهکده سلامت» مبنی بر انتقال مطب پزشکان در یک منطقه وسیع خارج از شهر، مطرح بوده، گفت: این مسئله نیاز به تصمیمات مدیران استانی و بالادستی دارد و قابلیت اجرا در بلندمدت را دارد.

خلیفه بر ساخت پارکینگ، به‌عنوان راهکار فوری، تأکید کرد و ادامه داد: در خصوص اجرای طرح زوج و فرد در محدوده خیابان‌های «جهاد»، «شریعتی» و «بهشتی» قبل از به‌پایان‌رسیدن طرح جامع ترافیک نمی‌توانیم دراین‌خصوص، تصمیم بگیریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، تأکید کرد: در برنامه‌ریزی‌های شهری باید به‌جای اصالت دادن به خودرو، به حضور افراد انسانی در شهر بها بدهیم، تا شهری زیباتر داشته باشیم و مشکلات کمتری را تجربه کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110866
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.