در نشست خبری سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمان مطرح شد:


۱۴ آبان دانش‌آموزان کلاس هشتمی در آمارگیری ترافیکی به شهرداری کمک می‌کنند

در نشست خبری مطالعات طرح جامع ترافیکی شهر کرمان که توسط سازمان ترافیک شهرداری کرمان برگزار شد، مطرح شد: روز ۱۴ آبان دانش‌آموزان کلاس هشتمی فرم‌های پژوهشی ترافیک را به خانه می‌برند و اطلاعات حمل‌ونقل خانوار را جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش کرمان‌نو در نشست خبری که روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه در سازمان ترافیک شهرداری کرمان برگزار شد؛ مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمان گفت: «مطالعه‌ای که شهرداری کرمان در حال انجام آن است چنان کار سختی است که شهرداری‌ها ۱۰ تا ۱۵ سال یکبار به سمت آن می‌روند و این مطالعه بسیار مهم و با تأثیرگذاری زیاد است که اثرات آن تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای را کاهش خواهد داد».

علیرضا ممدوحی استاد ترافیک دانشگاه تربیت‌مدرس و مشاور طرح جامع ترافیک کرمان در خصوص این آمارگیری توضیح داد: «با همکاری آموزش‌وپرورش و معلمان کلاس هشتمی‌های کرمان روز ۱۴ آبان پرسش‌نامه‌هایی را به خانه می‌برند و با کمک خانواده تمام سفرهای درون‌شهری تمام اعضای خانوار را در آن وارد می‌کنند».

او افزود: «در این آمارگیری دیده شده که دانش‌آموز یک پرسش‌نامه آنلاین را هم به همسایه‌هایشان می‌دهند و همسایه دانش‌آموز هم پرسش‌نامه را درمورد سفرهای روز ۱۴ آبان پر می‌کند و به این صورت شهرداری به یک جامعه آماری مناسب می‌رسد».

ممدوحی تأکید کرد: «این آمار هیچ اطلاعات خصوصی ندارد و خانوار می‌تواند آدرس محل سکونت و مالکیت‌هایش را اگر احساس راحتی نمی‌کند نگوید؛ اما گرفتن اطلاعات دقیق به ما کمک می‌کند».

ممدوحی گفت: «این روش آمارگیری تابه‌حال در ۳۰ شهر انجام شده و روش جدیدی نیست؛ اما تابه‌حال در کرمان انجام نشده است».

او مطرح کرد: «ما به یک جامعه آماری ۶ هزاری در این نوع اطلاعات نیاز داریم و در مدل‌های دیگر هم آمارگیری می‌کنیم و در نهایت خروجی طرح جامع ما کل شهر کرمان را به‌صورت مدل ریاضی درمی‌آورد».

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110063
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.