آغاز پروژه احداث کارخانه فلوتاسیون خاتون آباد

هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، کارخانه فلوتاسیون سرباره ذوب مس خاتون آباد را احداث می نمايد.

به گزارش کرمان نو، مهندس میلاد شمس، مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، در خصوص احداث پروژه مذكور عنوان نمود : کارخانه فلوتاسیون ذوب مس خاتون آباد، به صورت پیمان EPC توسط این هلدینگ احداث می گردد. این کارخانه با ظرفیت تولید کنسانتره مس از سرباره موجود به میزان ۳۶۰۰۰ تن در سال و با عیار مورد قبول كارفرماي محترم ( شركت ملي صنايع مس ايران )طرح ريزي گرديده است.

مهندس شمس افزود: هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، در حال حاضر آخرین مراحل نصب و راه اندازي کارخانه فلوتاسیون مجتمع مس سرچشمه را در دستور كار دارد . عملیات نصب تجهیزات این کارخانه در مراحل انجام است و به زودی تحویل كارفرماي محترم شرکت ملی صنایع مس ایران خواهد شد.
در پروژه خاتون اباد نیز عملیات تسطیح و تجهیز كارگاه اوليه به اتمام رسیده و به زودی وارد مراحل بعدی پروژه مطابق با برنامه طرح ريزي شده خواهیم شد.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، احداث کارخانه های فلوتاسیون سرباره در مجتمع هاي مس سرچشمه و خاتون آباد را مسير جديدي بمنظور استحصال مس محتوي از سرباره های ذوب دانست و در این خصوص عنوان نمودند : سرباره کوره های ذوب مس، همواره حاوی درصد قابل توجهی از مس مي باشند . این درصد حتی گاهی از درصد مس محتوای کانسنگ های معدنی نیز بیشتر است. پیش از این امکان استحصال مس محتوای سرباره ها وجود نداشت. اما با روش هاي فراوري امروزی، و با احداث کارخانه های فلوتاسیون سرباره، ما می توانیم درصد مس موجود در سرباره ها را بصورت كنسانتره مس با عيار قابل قبول به چرخه تولید بازگردانیم.

شمس در خصوص تاریخ اتمام پروژه احداث کارخانه فلوتاسیون ذوب مس خاتون آباد گفت: مدت زمان پیش بینی شده طبق برنامه جهت احداث این کارخانه ۲۴ ماه می باشد. امیدواریم با زيرساخت هاي ايجاد شده متناسب با نيازهاي پيشبرد پروژه و مجموعه اقدامات انجام شده مطابق برنامه پیش برود همچنين پيش بيني مي گردد با توجه به تجربه ای که در احداث کارخانه فلوتاسیون سرچشمه بلطف خداوند و تلاش همكاران در شركت سرمايه گذاري مس سرچشمه بدست اورده ايم ، این پروژه را به موقع به كارفرماي محترم شركت ملي مس ايران تحویل نماييم.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89271
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.