اردوی آماده سازی مسابقات جهانی مهارت در استان کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان از برگزاری اردوی آماده سازی مسابقات جهانی مهارت در ۲۸ رشته از ۲۵ بهمن ماه در استان کرمان خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان از برگزاری اردوی آماده سازی مسابقات جهانی مهارت در ۲۸ رشته از ۲۵ بهمن ماه در استان کرمان خبر داد.
به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، محمدرضا جهانگیری با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: فردی که دارای مهارت باشد خودباوری بهتری نسبت به افراد فاقد مهارت دارد و به این خودباوری رسیده و احساس می‌کند که می‌تواند کاری انجام دهد که حتی دارندگان مدارک دانشگاهی از انجام آن ناتوان هستند.

وی با بیان اینکه فرد دارای مهارت هم می‌تواند برای خود و هم برای دیگران ایجاد اشتغال کرده و به جامعه کمک کند گفت: خودباوری ایجاد شده در فرد دارای مهارت باعث می‌شود که این افراد کمتر گرفتار معضلات و آسیب‌های اجتماعی شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به نیاز استان به برخی از رشته‌های مهارتی خاص بیان کرد: برای برخی از رشته‌های مهارتی ما اشتغال ۱۰۰ درصدی در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه در استان کرمان در رشته‌هایی مانند تراشکاری، جوشکاری، برق صنعتی، مکانیک صنایع، خودرو و … به شدت بازار کار وجود دارد عنوان کرد: اشتغال ۱۰۰ درصدی در این رشته‌ها وجود دارد.

جهانگیری با اشاره به اینکه اکثر کارگاه‌های ما در مراکز دولتی رایگان بوده و درخواست داریم جوانان ما از این کارگاه‌ها و از این ظرفیت استفاده کنند گفت: بازار کار استان در برخی از رشته‌ها به شدت به آنها نیاز دارد و در صورت عدم مراجعه جوانان هم استانی، بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرینان کرمانی مجبور هستند نیروی کار خود را از سایر استان‌ها تامین کنند.

وی با بیان اینکه اردوی آماده سازی مسابقات جهانی مهارت از ۲۵ بهمن ماه با ۲۸ رشته در استان کرمان آغاز خواهد شد افزود: نفرات برگزیده مهرماه ۱۴۰۱ به مسابقات جهانی شانگهای اعزام خواهند شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84539
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.