ماینده بردسیر و سیرجان در سی‌امین دوره آگروفود:


خانه صنعت، معدن و تجارت استان پررنگ‌تر از همیشه ظاهر شده

شهباز حسن‌پوربیگلری نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته-ایران «آگروفود ۲۰۲۳» وضعیت حضور شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان در این دوره از نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و گفت: در سی‌امین دوره آگروفود، خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان پررنگ‌تر از همیشه ظاهر شده است.

به گزارش کرمان‌نو، او به ایده حضور تعدادی از برندهای تولیدی مواد غذایی کرمان به صورت گروهی در این نمایشگاه اشاره و بیان کرد: همه این فعالیت‌ها زیبا است؛ اما این کارها در شأن مردم کرمان نیست از این رو که تنها ۱۳ برند کرمانی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

او ادامه داد: کرمان سه میلیون جمعیت دارد و هر کدام از آن‌ها به نوعی یکی از هنرمندان خوب هستند که آثار ویژه‌ای را خلق می‌کنند. به نظر باید به‌جای این تعداد، حداقل ۳۰۰ و حداکثر ۳هزار تولید کننده خوشنام کرمانی توانایی و توانمندی‌های خود را با نام برند خود به نمایش بگذارند.

نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی به «قوتو» یکی از محصولات استان کرمان اشاره کرد و افزود: مردم معمولا این محصول را با همین نام می‌شناسند اما فرآورده قوتو می‌تواند تحت دَه‌ها عنوان و صدها برند در بازار عرضه شود.

او همچنین مطرح کرد: کوه هزار یا لاله‌زار در استان کرمان قرار دارد. در این کوه هزار گونه گیاهی به صورت خودرو تولید می‌شود و ما هنوز ۱۰۰ گونه گیاهی آن را معرفی کردیم؛ این بدان معناست که تنها ۱۰ درصد از ظرفیت‌های این استان معرفی شده و ۹۰ درصد آن باقی مانده است.

شهباز حسن‌پوربیگلری در پایان با اشاره به موانع پیش روی تولید کنندگان مواد غذایی گفت: به عنوان نماینده مجلس‌ شورای اسلامی قول نمی‌دهم و آنچه در حد بضاعتم باشد عملی خواهم کرد. تلاش می‌کنم از برندهای تولیدی مواد غذایی کرمان که به صورت گروهی در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته-ایران حضور دارند، حمایت کنم.
همچنین ایشان ضمن بازدید از تمامی غرفه های مستقر در پاویون انجمن صنایع غذایی استان کرمان و بررسی مشکلات آنها که غالبا در حوزه‌های تامین مالی و مواد اولیه بود ،نسبت به پیگیری مشکلات ذکر شده و حل و فصل آنها پیگیری لازم از جمله بعمل آورد

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته-ایران «آگروفود ۲۰۲۳» در تهران در حال برگزاری است. از استان کرمان ١٣ واحد در پاویون انجمن تخصصی صنایع همگن غذایی استان حضور دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105589
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.