امام جمعه رفسنجان:


ساکنان پیرامون مجتمع مس سرچشمه در حال مهاجرت هستند

امام جمعه رفسنجان گفت: اهالی روستاهای مجاور مجتمع سرچشمه بیشترین آلودگی هوا، آب و زمین را متحمل می‌شوند، مزارع و مراتع آنجا به واسطه این آلودگی معدنی از بین می‌رود و اهالی نیز در حال مهاجرت هستند که باید اقدامی انجام داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام اصغر عسکری روز سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری بیمارستان سیار (صحرایی) رفسنجان تأکید کرد: نیاز است برای مهاجرت معکوس این اهالی مواردی در نظر گرفته و راه چاره اندیشیده شود.

امام‌جمعه رفسنجان گفت: براساس آمارها در شهرستان ۱۰ هزار بیکار وجود دارد که از دغدغه‌های مهم است.

او اظهارداشت: در حوزه‌های مختلف فرهنگی، مدارس، دانشگاه‌ها، بیکاری و غیره نیازسنجی‌ها را انجام می‌دهیم و از شرکت مس می‌خواهیم که تقسیم‌بندی بودجه مسئولیت‌های اجتماعی را برای رفع مشکلات به شهرستان واگذار کند.

بیمارستانی برای مواقع بحرانی

فرماندار رفسنجان در آیین بهره‌برداری این بیمارستان اظهار داشت: سیل سال گذشته در این شهرستان به بخش‌های مختلف کشاورزی، مسکن، تأسیسات آب و برق خسارت وارد کرد و در همین برهه بود که نیاز به بیمارستان سیار احساس شد.

حسنی رضایی افزود: این بیمارستان با همکاری شرکت مس و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته شد تا در مواقع بحرانی بتوان از آن استفاده کرد.

کمبود خودروهای اورژانس

او همچنین با اشاره به کمبود خودروهای اورژانس در جاده‌های پرخطر شهرستان رفسنجان ادامه داد: برای ساماندهی این موضوع سال گذشته ۹۷۰ میلیارد ریال اختصاص یافت؛ اما هنوز جذب نشده و امیدواریم شرکت مس در این موارد هم کمک کند تا آمار تصادفات و حوادث ترافیکی کاهش یابد.
فرماندار رفسنجان تصریح کرد: در خصوص وام‌های معیشتی نیز نیازمند افزایش اعتبار برای کمک به مردم هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این مراسم با تشریح عملکرد این شرکت در رفسنجان گفته است: برای اجرای طرح پساب رفسنجان که ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

امیر خرمی‌شاد اظهارداشت: میزان مسئولیت اجتماعی شرکت مس ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

به گفته وی در روزهای آینده قرار است آزمون استخدامی و جذب هزار نفر بین نیروهای شرکت‌های پیمانکاری برگزار شود که جذب بالای ۷۰ درصد از این نیروها بومی شهرستان رفسنجان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در بخش دیگر از سخنانش گفت: باید مسیری را طی کنیم که هیچ‌گونه آلایندگی ایجاد نشود؛ لذا بنا داریم در مجموعه مس سرچشمه آلایندگی را در حد مجاز برسانیم و برای این کار هم هزینه خواهیم کرد.
او خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رسالت‌های شرکت مس فعال‌کردن معادن در جنوب استان و رسیدگی به وضعیت اقتصادی مردم این منطقه است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: در رفسنجان ورزشگاهی با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریال احداث کردیم لذا مردم جنوب استان کرمان هم نیاز به حمایت و اشتغال‌زایی دارند که باید در آنجا هم حمایت‌های لازم صورت گیرد.

بیمارستان سیار صحرایی در شهرستان رفسنجان با حضور جمعی از مسئولان روز سه‌شنبه درحالی به بهره‌برداری رسید که اعتبار راه‌اندازی آن ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، آن‌طور که مسئولان محلی گزارش کردند این بیمارستان سیار هفت تختخوابی و دارای تمامی امکانات یک بیمارستان از جمله بخش‌های رادیولوژی، بستری، احیا، اتاق عمل، زنان، چشم‌پزشکی، قلب و عروق، داخلی و دندانپزشکی است.

از جمله تجهیزات این بیمارستان شامل دستگاه استریل، دستگاه قلب و الکتروشوک، سیستم اکسیژن‌ساز، دستگاه تنفس مصنوعی، تزریقات، سیستم سرمایشی و گرمایشی و نیز محل ذخیره آب آشامیدنی اعلام شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110242
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.