نظام آماری کشور پوست می‌اندازد


سرشماری سال ۱۴۰۵، دیگر دستی نیست

حسین وزیری، معاون توسعه مدیریت و امور استان‌های مرکز آمار در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز مرکز آمار برگزار شد از پوست‌اندازی نظام آماری کشور خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو، حسین وزیری معاون توسعه مدیریت و امور استان‌های مرکز آمار با بیان اینکه به سمت سرشماری ثبتی مبنا حرکت می‌کنیم، گفت: برای رسیدن به حکمرانی مطلوب به یک حکمرانی داده مطلوب نیاز داریم و باید اطلاعات دقیق و درست به دست تصمیم‌گیران برسد.

به گفته وزیری در سال ۱۴۰۵ سرشماری کشور به‌صورت ثبتی – مبنا خواهد بود.

وحیدی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در همایش گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی در دانشگاه باهنر کرمان با بیان اینکه مشکلات ما در استان در حوزه آمار این است که به‌صورت سنتی آمار جمع‌آوری می‌شود، گفت: این شیوه جمع‌آوری زمان‌بر بوده و تا زمانی به دست تصمیم‌گیران می‌رسد، کارایی لازم را ندارد.

وحیدی در این همایش با اشاره به تعریف ۵ طرح پژوهشی با اعتبار هرکدام حداقل ۵۰۰ میلیون تومان، خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های مصوب شده استقرار نظام پایش و رصد اطلاعات در کرمان است و در این زمینه نرم‌افزاری خریداری شده تا اطلاعاتی که دستگاه‌ها از مردم کسب می‌کنند در این سامانه ثبت کنند. به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرارداد اجرای این اقدام با دانشگاه باهنر بسته خواهد شد .

ریاست دانشگاه باهنر در این مراسم با تأکید بر هدفمندکردن مطالعات و تحقیقات دانشگاه، گفت: ۸۳ هزار دانش‌آموخته در این دانشگاه داشتیم و پایان‌نامه‌هایی داریم که با ارتباط با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این مطالعات را به سمتی هدایت می‌کنیم که مشکلات استان، شهر و جامعه را حل کنند

حسین اکبری فرد علم آمار را تکمیل‌کننده علوم دیگر دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های علوم دیگر به‌واسطه علم آمار بوده است و هر جا بخواهند پدیده‌ای را به نمایش بگذارند، از علم آمار استفاده می‌کنند.

اکبری فرد با بیان اینکه اگر کشوری دستش در دانش و علم بالا باشد قدرت عرض‌اندامش در عرصه جهانی بیشتر است، گفت: بایستی قدر دانشمندان خود را بدانیم.

در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به امضا رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110238
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.