نماینده رفسنجان و انار:


طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس هرچه زودتر عملیاتی شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: با رویکرد مدیریت جدید شرکت ملی صنایع مس ایران چشم‌انداز دوساله‌ای که برای صنعت مس رفسنجان از جهت توسعه، تولید، تحقیقات، پژوهش و اشتغال ترسیم شده است، امیدوارکننده است و امیدواریم مدیران مجتمع مس رفسنجان نسبت به عملیاتی شدن طرح‌ها همت کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام دکتر حسین جلالی طی بازدیدی از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با حضور دکتر رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با قدردانی از تلاشگران صنعت مس اظهار کرد: در دوران طاغوت، ایران در بسیاری از موارد وابسته به خارج بود حتی اقلامی مانند موزاییک و شیشه از خارج وارد می‌شد که گاهی مورد تحقیر قرار می‌گرفتیم و آمریکایی‌ها مدعی بودند که زندگی مردم ایران بر مدار آنان می‌چرخد.

وی تصریح کرد: الان عظمت خدمات نظام در تمام عرصه‌ها دیده می‌شود و در ساخت دستگاه‌های مورد نیاز صنایع خودکفا شده‌ایم و این استقلال که در پرتو انقلاب و نظام اسلامی شکل گرفته است، خیلی ارزشمند است.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس در ادامه در خصوص جلسه‌ای که پس از بازدید با حضور دکتر رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد، اظهار داشت: با نگاه توسعه‌محوری که مدیریت جدید شرکت ملی مس دارد افق روشنی در انتظار آینده صنعت مس خواهد بود و چشم‌انداز دوساله‌ای که برای صنعت مس رفسنجان از جهت توسعه، تولید، تحقیقات، پژوهش و اشتغال ترسیم شده است، امیدوارکننده است.

جوانان رفسنجان و انار مهارت‌ها و مدارک مورد نیاز شرکت مس را کسب کنند

نماینده رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه اکتشافات زیادی داریم و 75 درصد ذخایر مس ایران در معادن رفسنجان است، هنوز هم احتمال اکتشفات بیشتری وجود دارد، با برآورد اولیه‌ای که در منطقه سریدون صورت گرفته، قرار است 40 دستگاه حفاری دوباره برای اکتشفات جدید فعال شود که این کار موجب افزایش ذخایر خواهد شد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از معدن سریدون و توسعه‌ای که صورت می‌گیرد در آینده نزدیک موضوع اشتغال در شهرستان‌های رفسنجان و انار تا حد زیادی حل می‌شود و به جوانان جویای کار در شرکت مس توصیه می‌کنم هرچه زودتر برای مهارت‌افزایی و آموزش در حوزه‌هایی که مس نیاز دارد اقدام کنند و مدارک لازم از جوارکارگاهی مجتمع مس رفسنجان و فنی‌وحرفه‌ای اخذ کنند که قطعا کسانی که آموزش دیده هستند و دارای مدرک رسمی هستند، در اولویت مس خواهند بود.

شرکت آلیاژکاران به کمک شرکت مس احیاء می‌شود

حجت‌الاسلام جلالی ابراز کرد: شرکت آلیاژکاران که به‌واسطه موانع تولید تعطیل است، مجتمع مس مسئولیت آن را قبول کرد که از صندوق بازنشستگی آن را خریداری و بدهی‌های آن را پرداخت کند که فعال شود و بتوانیم تولید گلوله‌های فولادی داشته باشیم و علاوه بر تأمین نیازهای خودمان نیاز سایر معادن را نیز تأمین کنیم.

همکاری مس و دانشگاه‌ها در حوزه آزمایشگاهی/راه‌اندازی هتل پنج ستاره در رفسنجان

وی با اشاره به بحث استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی دانشگاه‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف صنعت مس ازجمله مرکز جامع آزمایشگاهی معدن افزود: در حوزه تولید، تعمیر و ساخت قطعات ماشین‌آلات معدنی مصوب شد در رفسنجان ورود کنیم و این شهرستان در این زمینه به‌عنوان قطب تعریف شود و به معادن دیگر کمک کند.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس همچنین به راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی مس ازجمله تولید ورق اشاره کرد و گفت: دیگر اولویت‌هایی که به آن پرداخته شد ایجاد هتل پنج ستاره در رفسنجان به کمک شرکت مس بود که در دستور کار قرار گرفت.

احداث نیروگاه 300 مگاواتی خورشیدی

وی با اشاره به بحثی در خصوص راه‌اندازی کارخانه تولید آهک اضافه کرد: احداث نیروگاه 300 مگاواتی خورشیدی که چندین ماه پیگیر آن هستیم، به‌زودی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان کلید می‌خورد و با احداث آن تا حد زیادی کمبود برق شهرستان جبران خواهد شد.

حجت‌الاسلام جلالی در پایان اظهار کرد: مشارکت شرکت ملی صنایع مس ایران در طرح اقدام مسکن ملی، پیوست جمعیتی مجتمع مس رفسنجان در خصوص تشویق کارکنان این مجتمع جهت فرزندآوری، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، قرآنی و نیز به‌کارگیری فرزندان ایثارگران در شرکت مس مواردی بود که در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد و امیدواریم با همت مدیران مجتمع مس رفسنجان هرچه زودتر عملیاتی شود.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89645
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.