کش قوس‌ها در شرکت مس پایان ندارد


علی رستمی در مس ماندنی است؟

با طولانی شدن تعیین تکلیف وضعیت حکم سرپرست شرکت ملی مس ایران، حالا پنج گزینه، جمشید ملارحمان، علی طاهرزاده، حسین احمدی، محمد اسفندیار و احد علیخانی روی میز انتخاب هستند.

به گزارش «کرمان نو» علیرغم انتخاب سرپرست برای شرکت صنایع ملی مس ایران در کمتر از دو ماه پیش ولی به نظر می‌رسد علی رستمی ادامه خدمت‌اش را بایستی در صندلی غیر از مدیرعاملی شرکت مس ادامه دهد و اخباری از حضوری وی در مسئولیت‌های بانکی شنیده می‌شود.
علیرغم پیگیری‌های فاطمی امین وزیر صمت گویا چراغ سبز برای ماندن رستمی بی‌نتیجه بوده است. در همین ارتباط گزینه‌های دیگری در دستور کار برای به دست گرفتن سکان هدایت مس هستند.
جمشید ملارحمان مدیرعامل سابق شرکت صنعتی و معدنی گل گهر یکی از گزینه‌های جایگزینی است. هرچند او در گذشته به دلیل تجربه‌اش در صنعت فولاد از آمدن به مس خودداری کرده بود، اما مشخص نیست این‌بار در صورت ارائه پیشنهاد قطعی قبول مسئولیت خواهد کرد یا خیر.
گزینه بعدی امیر علی طاهرزاده مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی است که معاونت گل‌گهر را نیز در کارنامه خود دارد.
از حسین احمدی نیز به‌عنوان گزینه احتمالی یاد می‌شود وی عضویت در هیات مدیره شرکت مس و مدیریت مجتمع مس سرچشمه را در کارنامه خود دارد. او یکی از گزینه‌های بومی است که حمایت بخشی از نمایندگان استان کرمان را نیز با خود دارد.
محمد اسفندیار گزینه دیگری است که مدت‌ها مدیر عامل موسسه صندوق بازنشستگی مس و عضو هیات مدیره شرکت مس بوده است. او هم گویا در صف گزینه‌های احتمالی قرار دارد.
احد علیخانی نیز گزینه دیگری است که تا‌کنون نام کمتری از او در رسانه‌ها آمده است. وی تحصیلات‌اش تا سطح دکتری در رشته معدن و مسئولیت پروژه اکتشاف طلا در سودان، مجری پروژه سرب و روی شرکت توسعه و معادن، مدیریت شرکت توسعه طلای کردستان و عضویت در هیات مدیره مجتمع معادن کرومیت اسفندقه را در کارنامه خود دارد. او هم گزینه کرمانی صف نامزدهای مدیرعاملی شرکت صنایع مس ایران است.
به این ترتیب از بین پنج گزینه مطرح کرمانی‌ها با ۲ گزینه احمدی و علیخانی شانس در اختیار گرفتن تصدی شرکت صنایع مس را دارند.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88942
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.