رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان:


فعالسازی معدن و احداث کارخانه فرآوری مس “کرور” و “رمشک” کلید خورد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از فعال سازی معدن و همچنین احداث کارخانه فرآوری مس در کرور عنبرآباد و همچنین دومین کارخانه مس در رمشک در شهرستان قلعه گنج خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “مسلم مروجی” با ابراز خرسندی از سرمایه گذاری در مناطق محروم گفت: معدن مس کرور در شهرستان عنبرآباد با ذخیره احتمالی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تن مس، یکی از ذخایر بزرگ و ارزشمند معدنی کشور است.

وی با یادآوری  بازدید مدیر عامل شرکت ملی مس کشور از معدن کرور اظهار کرد: طی بازدیدی که هفته قبل مدیرعامل شرکت ملی مس کشور به همراه مسئولان محلی از معدن مس کرور داشتند، در ادامه پیگیری ها برای فعالسازی هرچه سریع تر این طرح بزرگ و مهم، جلسه جمع بندی در خصوص فعالسازی این معدن با حضور مدیرعامل و سایر مسئولین شرکت ملی مس ایران، مشاورین و پیمانکاران در دفتر این شرکت در تهران برگزار شد.

مروجی فرد از آغاز عملیات اکتشاف معدن مس رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج خبر داد و گفت: عملیات اکتشاف معدن مس رمشک در دستور کار شرکت ملی مس نیز قرار دارد که زمینه اشتغالزایی برای جوانان محلی فراهم می شود.

وی ضمن تشکر از همکاری و پیگیری  استاندار و  دادستان  مرکز استان کرمان و نمایندگان جنوب در مجلس افزود: با اکتشافاتی که انجام شده و ذخیره مناسبی که این معدن دارد و همچنین طبق توافقی که در بازدید با مدیرعامل شرکت ملی مس داشته ایم در فاز اول یک کارخانه کنسانتره ۳۰ هزار تنی توسط مشاور در حال مطالعه است و همچنین یک راه دسترسی برای برداشت ماده معدنی بین کارخانه و ذخیره معدنی به طول ۱۶ کیلومتر که در ۳ فاز طراحی شده، ایجاد شده است؛ فاز اول تا پایان سال آماده و فاز دوم و سوم طی یکماه آینده با مطالعه مشاور و افزایش ماشین آلات توسط پیمانکار همزمان شروع به فعالیت می نمایند.

مروجی افزود: در حال حاضر ۴ کارخانه مس در جنوب کرمان توسط بخش خصوصی احداث شده و یک کارخانه جدید هم در بخش اسماعیلی آماده احداث می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان  از  شناسایی پتانسیل های جدید در منطقه و ایجاد سرمایه گذاری سخن به میان آورد و اظهار کرد: یک پهنه معدنی نیز در منطقه رمشک واقع در شهرستان قلعه گنج به شرکت ملی مس واگذار شده که  مرحله اکتشاف به پایان رسیده و محدوده های امید بخشی نیز مشخص شده است.

مروجی فرد افزود: با پیگیری و توافقی که صورت گرفت عملیات اکتشاف تکمیلی در محدوده های امید بخش این پهنه برای مشخص شدن ذخیره معدنی توسط شرکت ملی مس انجام خواهد شد که  احداث دومین کارخانه مس در منطقه رمشک در شهرستان قلعه گنج هم صورت گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82300
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.