ایمن سازی روستای داهوییه زرند در مقابل سیلاب‌های احتمالی

فرماندار زرند از پروژه‌های در دست اقدام حفاظتی روستای داهوییه در مواجهه با سیلاب‌های احتمالی، بازدید کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی صادق زاده فرماندار زرند به اتفاق رضا نورالدینی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان، از پروژه‌های حفاظتی در دست اقدام بالادست رودخانه مجاور امامزاده سید ابراهیم روستای داهوییه از توابع بخش مرکزی زرند در مواجهه با سیلاب‌های احتمالی  بازدید کرد.

صادق زاده افزود: عملیات تعریض و لایروبی رودخانه فصلی مجاور امام زاده سید ابراهیم و بالادست روستای داهوییه و احداث دیوار حفاظتی سنگ و بتن به متراژ ۵۳۰ متر مکعب با اعتبار ۲ میلیارد ریال در دست اجرا می‌باشد.

علی صادق زاده ضمن اشاره به خسارت‌های مالی وارد شده به برخی منازل مسکونی، مزارع، باغات و قنوات روستا به علت بارش‌ باران و وقوع سیلاب نسبتا سهمگین در تیرماه امسال، گفت: این پروژه‌ها جهت ایمن سازی حداکثری امام زاده مجاور رودخانه و منازل مسکونی و مزارع پایین دست روستا در مواجهه با سیلاب‌های احتمالی و آتی انجام می شود.

او تاکید کرد: با اجرای این گونه طرح‌های فنی و مهندسی که از اوایل وقوع سیلاب گذشته در دستور کار قرار گرفت، هیچگونه تهدیدی متوجه منازل و مزارع پایین دست نخواهد بود.

فرماندار زرند در پایان تصریح کرد: این عملیات به منظور افزایش قابل توجه ظرفیت آبگذری رودخانه مذکور، لایروبی رسوب‌های پس از سیل اخیر و احداث دیوار حفاظتی کنترل سیلاب‌های احتمالی آینده، انجام شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82304
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.