پورابراهیمی دلیل استیضاح از وزیر صمت را عملکرد معاونش دانست


محتشمی‌پور، تنها چیزی که بلد نیست معدن است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تمام قد از وزیر صنعت دفاع می‌کنیم دلیل استیضاح فاطمی‌امین را عملکرد معاونش در حوزه معادن دانست و گفت:موضع ما در بخش استیضاح کاملا مشخص است. به چه حقی آقای محتشمی‌پور، معاون معادن ایشان، ظرفیت معادن استان را گرفته است.

به گزارش کرمان‌نو، پورابراهیمی برگشت حقوق دولتی به استان را از احکام جدی و فعلی کمیسیون اعلام کرد و گفت: اینکه حقوق دولتی سقف دارد از نظر ما تخلف محرز است و طبق قانون اجازه ندارند، سقف بگذارند . ما حتما این پرونده را قضایی می‌کنیم. ۱۵ درصد حقوق دولتی ظرفیت ما در استان است ، ما از آقای محتشمی گلایه داریم، تنها چیزی که این فرد بلد نیست، معدن است و همین فرد هم به موضوع معدن ورود کرده است.پورابراهیمی در همین رابطه افزود: نمی‌شود که تمام ذخایر استان را ببریم و محرومیت و فقر را برای مردمش به‌جای بگذاریم.به گفته او آلودگی آب در مناطقی که معادن ازش استخراج می‌شود تا ۲۰ برابر حد مجاز است .رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در همایش ی که به مناسبت بزرگداشت روز صنعت و معدن و هفته صنایع کوچک در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد اعلام کرد که بازگشت حقوق دولتی استان را پیگیری و این امر را حتی با رییس جمهور در میان گذاشته است.پورابراهیمی همچنین در این همایش تاکید کرد تا در ارتباط با سازمان‌های دولتی تصمیم گیری شود : سازمان انرژی اتمی پهنه‌های بزرگ و امید بخش را گرفته که نه برای پرتوزایی و نه در حوزه‌های دیگر روی آن‌ها کار نمی‌کند.
او با بیان اینکه فقط ۷ درصد کار اکتشافی در سرزمین انجام شده، گفت: باید فاتحه اکتشاف بخش دولتی را خواند و کار را به بخش خصوصی واگذار کرد.او معتقد است برای کشوری که رتبه ۵ ذخایر معدنی را دارد عملکرد بدی است که رتبه ۱۹ را در بخش تولید داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97730
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.