فردا با حضور وزیر صمت و برای اولین بار در ایران در کرمان صورت می‌گیرد:


پروژه تولید لاستیک‌های فوق سنگین اجرایی می‌شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با دعوت از وزیر صمت فردا ۱۷ آذرماه اولین پروژه تولید لاستیک‌های فوق سنگین در ایران در کرمان اجرایی می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، دکترمحمدرضا پورابراهیمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نیاز استان صنعتی کرمان به لاستیک‌های فوق سنگین برای ماشین‌آلات معدنی اظهار کرد: این لاستیک‌ها تاکنون از طریق واردات تامین می‌شد که در نشست مشترک با مدیران وقت شرکت‌های بزرگ مطرح و با توافقی که در اولین جلسه در کمیسیون اقتصادی انجام شد این مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این طرح با مشارکت شرکت‌های بزرگ معدنی و شرکت‌های مرتبط با تولید لاستیک در کرمان نهایی شد و پس از پیگیری لازم صدور مجوزها و اخذ تخفیف زمین، بعد از یک سال و نیم، عملیات اجرایی آن صبح فردا با حضور وزیر صمت و استاندار کرمان آغاز می‌شود.

پورابراهیمی گفت: این شرکت جهت تولید سالیانه ۳۰ هزار تن انواع تایرهای فوق سنگین و معدنی رادیال در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار در محدوده جغرافیایی بین مناطق سعدی و رباط کرمان واقع شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: این طرح برای حدود ۸۰۰ نفر اشتعال مستقیم و ۱۶۰۰ نفر اشتغال غیر‌مستقیم ایجاد خواهد کرد و قرار است طی مدت سه سال به بهره‌برداری برسد.

وی میزان سرمایه‌گذاری در این طرح را بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با اجرای این پروژه مهم بخشی از ظرفیت اشتغال مورد نیاز منطقه اجرایی شود.

پورابراهیمی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در بحث تولید و اشتغال در کشور گفت: اولویت ما در بحث ملی و استانی ایجاد ظرفیت‌های تولید و اشتغال برای مردم به ویژه جوانان است و هیچ موضوعی مهم تر از این نخواهدبود.

وی گفت پس از اجرای موفق بزرگ‌ترین پروژه تولید سلول‌های خورشیدی که دو ماه قبل در کرمان شروع شد، تا پایان امسال بیش ٥٠ هزار میلیار تومان پروژه اقتصادی در شهرستان کرمان اجرایی می‌شود.

وی ضمن تشکر از استاندار کرمان در حمایت کامل از اجرایی شدن پروژه‌های اقتصادی مذکور گفت؛ همکاری مستمردولت و مجلس نقش مهمی در اجرایی شدن این پروژها در شهرستان کرمان داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99165
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.