استاندار کرمان:


کرمان دربخش معادن به گروگان گرفته شده| راه سرمایه‌گذاری در انرژی های تجدیدپذیر را هموار کرده ایم

استاندار کرمان گفت: مشکل ما در حوزه انرژی های تجدیدپذیر، سرمایه گذاری نیست و در استان برای واگذاری زمین و حمایت از سرمایه گذاری در این حوزه هیچ محدودیتی نداریم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “علی زینی وند” پیش از ظهر امروز ۲۹ مهرماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: محدوده های معدنی استان کرمان تقریبا به طور کامل ثبت شده که بخشی از این ثبت ها توسط شرکت های بزرگ معدنی همچون ایمیدرو و بخشی نیز توسط خرده مالکین ثبت شده که عملا استان در حوزه معادن به گروگان گرفته شده است.

وی  در ادامه سخنانش از انرژی های تجدیدپذیر سخن به میان آورد و اظهار کرد: حق نداریم راه را اشتباه برویم. مشکل ما در حوزه انرژی های تجدیدپذیر، سرمایه گذاری نیست و در استان برای واگذاری زمین و حمایت از سرمایه گذاری در این حوزه هیچ محدودیتی نداریم.

استاندار کرمان به خیز کشور در سال ۹۶ برای تولید انرژی خورشیدی اشاره کرد و گفت: باتوجه به خیزی که کشور در سال ۹۶ برای تولید انرژی خورشیدی برداشته بود اگر به تحریم ها بر نمی خورد، حتما امروز از هدفگذاری های تعیین شده در برنامه های کلان کشوری جلوتر رفته بودیم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدیدپذیر، سرمایه گذاری جذابی است و در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان کرمان در زمینه تولید انرژی های تجدیدپذیر اظهار کرد: در استان کرمان هدفگذاری ۲۰۰۰ مگاواتی تولید برق از انرژی خورشیدی، یک هدفگذاری حداقلی است زیرا ظرفیت کرمان با ۳۰۰ روز آفتابی بیش از این اعداد است که در این راستا کارگروه مصوبی با محوریت استانداری کرمان تشکیل داده ایم و در همین راستا با واگذاری مزارع کوچک مقیاس به دنبال راه اندازی نیروگاه های کوچک مقیاس هستیم ضمن آنکه موضوع راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در ادارت و منازل خانگی نیز باید گسترش یابد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78612
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.