برگزاری دومین دوره مسابقات رقابتی- مهارتی رباتیک روبو در کرمان

حسین براهوئی معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره آموزش وپرورش استان کرمان از برگزاری دومین دوره مسابقات رقابتی- مهارتی رباتیک روبو رشد ویژه دانش آموزان استان خبر داد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره آموزش وپرورش استان کرمان گفت: امروز علم رباتیک یکی از پرطرف دار‌ترین زمینه‌های علمی است که بسیاری از نوآوری‌ها نیز به کمک این رشته حاصل می‌شود.

براهوئی ادامه داد: از آن جا که فراگیری علم رباتیک زمان بر است و نیاز به دنبال کردن یک فرایند آموزشی – پژوهشی دارد، رقابت‌های رباتیک با ایجاد انگیزه بین دانش پژوهان یکی از عوامل تقویت کننده این مهم است.

وی گفت: برگزاری مسابقات رباتیک با دو بعد مهارتی و رقابتی برای دانش آموزان دانش آن‌ها را ارزیابی و با کشف استعداد‌های برتر زمینه موفقیت آن‌ها را در این عرصه فراهم می‌کند.

براهوئی عنوان کرد: مهم‌ترین اهداف آموزش رباتیک برای دانش آموزان را فعال سازی ذهن آن‌ها برای حل مسئله، پرورش حس همفکری و کار گروهی، پرورش قوه خلاقیت و اختراع، افزایش علاقه مندی به مباحث مهندسی و ریاضی، افزایش هدف مندی و کسب موفقیت در آینده است.

وی گفت: این دوره از مسابقات با شعار “دانش آموز خلاق، جامعه شاد” برگزار شده است.

براهوئی اظهار کرد: این مسابقات به مدت یک روز با شرکت ۴۰ تیم از سراسر استان و در ۶ لیگ برنامه نویسی، ربات مسیر یاب، ربات نور یاب، ربات حمل کننده، ربات فوتبالیست و مبارز در مرکز پژوهش‌های علمی آموزشی آموزش و پرورش استان برگزار شد و برگزیدگان به مسابقات کشوری و جهانی معرفی می‌شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42272
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.