دادستان زرند خبر داد:


برای ۵ معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در زرند پرونده قضایی تشکیل شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: رعایت نکردن استانداردها در مصالح ساختمانی جان شهروندان را تهدید می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: در پی بازدید و بازرسی کارشناس اداره کل استاندارد استان از واحدهای شن و ماسه در شهرستان زرند، تعداد ۵ معدن استخراج و توزيع غیر استاندارد شن و ماسه شناسایی و برای آنان پرونده قضائی تشکیل شد.
رضا یعقوبی اظهار داشت : با دستور دادستانی از ادامه فعالیت پنج‌ معدن شن و ماسه در این شهرستان، به علت عدم رعایت استاندارهای قانونی جلوگیری شد.
او با اشاره به لزوم حفظ حقوق مصرف‌کنندگان افزود: با توجه به آن که عدم رعایت استاندارها در مصالح ساختمانی می تواند جان شهروندان را تهدید نماید و تولید کنندگان سنگدانه ی مورد مصرف در بتن، ملزم به رعایت الزامات فنی و دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری بوده که گاها در این مورد کوتاهی می‌کنند.
او افزود: در راستای حمایت از حقوق عامه،دادستانی زرند به موضوع ورود پیدا کرده و معادنی که استانداردهای لازم را رعایت نمی کردند، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند و با آنان برخورد متناسب قانونی بعمل خواهد آمد.
این مقام قضایی در پایان با تاکید بر ضرورت استمرار بازرسی ها بیان داشت: مسئولین واحدهای تولیدی باید بدانند که نظارت های دوره ای با جدیت ادامه خواهد داشت و به طور قطع، تخطی از قوانین و استانداردها،جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای متخلف را به دنبال دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117305
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.