رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان:


برخی شرکت‌های تعاونی مسکن کرمان یک پای بروز زمین‌خواری هستند

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان، گفت: برخی از شرکت‌های تعاونی مسکن تولیدکننده پرونده‌های قضایی کثیرالشاکی و یک پای بروز زمین‌خواری هستند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، اکبر مختاری، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان صبح امروز در جلسه شورای معاونین دادگستری استان کرمان که در محل سالن شهید بهشتی حوزه ریاست برگزار شد، اظهار داشت: برخی شرکت‌های تعاونی یک پای بروز زمین خواری هستند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی مسکن، تولید کننده پرونده‌های قضایی کثیرالشاکی شده‌اند، گفت: از این رو می‌طلبد که نظارت‌ها بر عملکرد تعاونی‌ها به صورت یک موضوع ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان، تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی که در زمینه تولید مسکن فعالیت می‌کنند، با خرید زمین‌های فاقد سند رسمی مفروز و مشکل‌دار، باعث تضییع سرمایه‌های اعضا و تشکیل پرونده‌های قضایی که به واسطه تعدد ذی‌نفع بودن آنها جزو پرونده‌های کثیرالشاکی هستند، می‌شوند.

وی افزود: در بعضی پرونده‌های کلان اختلافات ملکی پای یک شرکت تعاونی در میان است که با خرید اراضی مسئله‌دار و فاقد سند رسمی مفروز و عدم اجرای تعهدات خود، تعداد زیادی دعاوی و پرونده را به دستگاه قضایی وارد می‌کنند.

مختاری با اشاره به اینکه ضعف قانونی در نحوه نظارت اداره تعاون بر شرکت‌های تعاونی موجب شده ادارات تعاون نتوانند اقدامات پیشگیرانه را در این زمینه انجام دهند، اظهار داشت: ادارات تعاون می‌توانند با ارائه هشدارهای لازم و با آموزش هیئت مدیره‌ها، نقش پیشگیرانه خود را در این زمینه ایفا کنند.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان، تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود که شرکت‌های تعاونی فقط اراضی دارای سند رسمی مفروز که اختلافات قضایی پیرامون آن‌ها مطرح نیست را خریداری کنند تا گرفتار مشکلات بعدی نشوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99547
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.